dimecres, 29 de novembre del 2006
Capítol 173. Tres colors: blau
N'AiCarai, de professió òptica, em va comentar un dia que l'ull humà és menys perceptiu al color blau. No em feu dir ara si per problemes de cons, de bastons, de la pròpia sensibilitat, ... però la qüestió és que és menys perceptiu. Tot això va sorgir perquè a Esparreguera van posar una botiga amb un cartell lluminós maquíssima blau elèctric i les lletres en blanc o en vermell ... i clar, un servidor, acollonit, va comentar-li: "AiCarai, AiCarai, que no veig bé les lletres aquelles" ... al que AiCarai va respondre "Uhhhhh! Això és xungo, nen! Ves que no tinguis .... (paraula mèdica de nom impronunciable)" (que n'és de mala persona) ... per després, al veure que em posava catàrtic, aclarir-me "No, perquè bla bla bla" (substituïm "bla, bla, bla" pel que he dit al començament del paràgraf, que no tinc ganes d'escriure).

Personalment el color blau és el meu color preferit. Oh, mira, és el que hi ha. De fet, per si algú no s'havia adonat, aquest blog és de color blau ... M'agrada: és elegant, és seriós ... i jo sóc elegant i seriós ... va, ja podeu parar de riure ... que no rigueu més, carai! Potser l'únic "però" a aquesta color és aquella tonalitat de blau elèctric que tant ens alegra la vista als rètols i llumetes de les botigues ...

Ahir al vespre, sortint de la feina a hores intempestives, com és preceptiu, vaig adonar-me que, com bé diu el Xavi, "Tot ja ha començat". Sí, ja està aquí el Nadal! Ep, i a mi m'agrada el Nadal ... per Nadal! Una alegria veure que a mig novembre ja ha començat!! Sí, sí, els típics arbres de davant l'Illa engalanats amb llumetes (¿?), l'alegria a les cares de la gent a les 7 de la tarda (19:00 pels d'ESO) (¿?) quan pleguen de la feina, i el típic enllumenat ... de color blau elèctric (¿?) ... que fa tant i tant de Nadal! "Oh, és que fa festa!". I una merda fa festa, allò! I on vas a posar les llums un mes abans?! I de color blau tot ... ves variant, home!

Capcot, enfilo Diagonal amunt, esquivant la gent d'Intermon, de la Creu Roja, uns que volen vendre unes Bíblies, i arribo a Pedralbes Centre (en rosa perquè un cop va ser Boulevard Rosa). Uns altres pels qui ja és Nadal! Apart d'uns avets que han posat entre columna i columna, a propòsit perquè t'hi fotis de lloros, naturalment ... ah i sense boles ni res ... i a més lligats amb cadenes, eh? ... que una cosa és que t'envolti l'esperit nadalenc i l'altre que siguis gilipolles i vulguis que t'ho robin tot... ara la llum de les columnes on posa

PEDRALBES
CENTRE

ha canviat ... ja no és aquell blanc enlluernador, allò que fa maco ... i net, que això ho té el blanc, fa net ... ara és ... blau elèctric. I tu passes per allà davant i perquè saps que estàs a BCN ... que sino la imatge podria ser de qualsevol casa-de-senyores-que-fumen-i-et-parlen-de-tu de qualsevol lloc. Hombreeeee! Fem-ho amb gràcia!

Però clar, al costat del Pedralbes Centre hi tenim lo más grande: ElCorteInglés. Jo, la veritat, no sé perquè tenim calendaris ... si la vida ens la pot muntar perfectament ElCorteInglés: ells ens diuen quan arriba l'estiu, la primavera, la tardor, quan és bon moment per anar a comprar coses orientals, coses electròniques ... i, òbviament, quan arriba Nadal, només faltaria. Si són genials!!! A més a uns preus macus, macus perquè sí! I baratus! Mooolt baratus! Amb el que costava una sudadera a ElCorteInglés me'n comprava 5 a Miami Platja (TGN, no USA). "Ohh, però no seran Canhart...", no, però són color canari ... ho sento, els meus acudits estan fluixos ... us he explicat el de Montilla?.

Doncs un any més, el dolç trinar de la músiqueta exterior d'aquests grans magatzems ens avisa que han arribat aquestes festes tan entranyables. Aquesta musiqueta ... dolça ... i alta ... perquè o el meu MP3 no tira o m'han canviat les cançons i ara tinc a l'MP3 "...El Chin-Chiquirrititín...", "...Arre borreguito, arre burro, arre, arre borreguito que llegamos tarde..." enlloc de Bruce Springsteen, o la suau música ambient exterior se sent des de tot BCN. Però ells són així. Si ho fas, ho fas a lo grande, tu! Com l'aire acondicionat a l'estiu, que la ventisca se sent des de Mordor!!!

A més, ja han posat aquella delicada decoració amb aquell Betlem, aquells pastors, aquelles palmeres, toooot amb bombetes ... de quin color? Blau! Ei, i sort que m'agrada ... però què passa? Que ens hem posat d'acord? Que és el color que està de moda aquest any? Ho patrocina Movistar, tot això? (ostres, no, que només pensar el Fernando Alonso per Nadal enlloc del discurs del rei i ja em donen ganes de menjar torrons i marxar d'aquest món) No podríem variar una micona!? I les llums de colors aquelles que venen als xinos? I els Papa Noel's aquells que pugen per les finestres ... un dia ja en parlarem ... si això no ha fet més que començar ... seran blaus aquest any? Serà aquest l'any que el gran cantant Cristian vendrà per fi el seu èxit "Azul"? Només per la pinta, esperem que no!
 
post perpetrat per jo mateix ...|


10 Comentaris:


At 29/11/06 16:33, Blogger Sandra

Ostres Pep, el Nadal si que ha arribat si! I no ens queixem que aquest any s'ha retardat una mica perquè encara no feia fred, eh!!

En general són festes que m'agraden... ara que, estic esperant el teu post sobre els pare-noel penjats de les balconades perquè aquest si que els trobo horribles de debò!

 

At 29/11/06 20:14, Blogger Adagio

forza azzurra! si senyor a mi tb mencanta el blau (sino mira el color del meu bloc xD)... coi el alonso! no no Italia Italia!!! coi! xDD

 

At 29/11/06 21:02, Anonymous Anònim

doncs quan era petitona ma mare em portava a veure els enanitos del tajo a pl. catalunya i m'ho passava pipa, vale!?

 

At 30/11/06 00:37, Anonymous Anònim

Doncs enguany trob que s'està endarrerint molt el "chupinazo" de ja som a Nadal, i ja m'està bé, que jo visc al centre i creuar amb el cotxe un carrer peatonal per Nadal és missió impossible... Ara bé, a partir de ja, serà una marató; tots hauran de comprar en només 25 dies el que abans compraven en 2 mesos! Per ara, a gaudir d'anar a Mercadona i que encara no sonin les nadales, però fins quan durarà? Aposto que demà passat que és 1 ja comencen a beure els peixos al riu.
Per si no ens veim, Bon Nadal.

 

At 30/11/06 08:31, Blogger Txell

Arre borreguito, arre burro arre.... (No comments) jajajajajjajajajajajaja ais senyor quins records!!!

Angus, que t'anava a dir... jo avui vaig vestida de blau de dalt a baix. Saps que vol dir això? Estabilitat, confiança, veritat, relaxació, tranquilitat, calma, fidelitat i responsabilitat. De totes maneres... a mi m'agrada més el vermell.

Nom grada el nadal!

 

At 30/11/06 09:00, Anonymous Anònim

Va... Et canto "per Camaron": nel bluuuu, dipinto di blu; felice di stare la suuu (lalolailo lalolailo)

 

At 30/11/06 12:12, Anonymous Anònim

no pots imaginar-te com he rigut!!! Jo avui també vaig vestida en tonalitats blaves!!! serà el dia? heheh De totes maneres, com la Txell, ja saps que jo sóc més de vermell, també.

Però al principi m'he espantat, que tant de blau pensava que t'havies tornat alonsista!! heheheh ;)

doncs jo ahir estava a la igualadina tornant a casa i la senyora de davant meu li diu a la seva acompanyant 'vaya mierda si cuelgan las luces y no las encienden! como se nota que paga el alcalde!! O es que solo las encienden los fines de semana??'. Tenía ganes de dir-li "sí, senyora, el nadal només es celebra els caps de setmana i tot ens ho paga l'alcalde de la seva butxaca, perquè el senyor Sitjà és així d'amable..." PER FAVOR!!!!!! GRRRRRRRRRRRR!!!


petonets, guapetó!!!

 

At 1/12/06 12:44, Blogger Unknown

clar pep, es que el blau es el color de moda....sempre i quan vagi acompanyat del blanc! jejeje
petonets!!

 

At 2/12/06 19:37, Anonymous Anònim

ostres, ja no recordo que et vaig dir del color blau, pero probablement algun problema de discromatopsia, però com ets una mica hipocondriac disfruto molt quan et provoco, jajajajaja....
Sip, ja tenim aqui el Nadal, llumetes de colors, gent tornant-se boja per les compres, etc... Que bonic!!!!

 

At 4/12/06 13:19, Anonymous Anònim

A mi també m´agrada el color blau....:-) i malgrat ser contradictoria a molta gent, tb m´agrada el Nadal....
L´operació el divendres durà 9´30, nomes en el braç....pero per sort ahir li canviaren el vendaje per a netejarliu...i ja te movilitat als dits i a la munyica, aixi que si tot va be, demà l´operaran de la cama (femur i rotula. Aquesta vesprada-nit vaig a veurel un altra volta...Es curios pero en aquest casos ten adones de que hi ha gent que per molt mal q estiga sempre te una somriure per a regalar...i aixo OMPLI...i en aquestos casos...no hi ha millor Nadal...
Bessets i bon dia