dimecres, 11 d’octubre del 2006
Capítol 159. Avisa'm quan arribi el 2000
Segon dia de curs. Un curs estrany. Un curs d'aquells que hi vas perquè el teu jefe et comenta "Pep, t'agradaria fer un curs de joronye?", al que jo responc un "Bffff, tinc feina" i al que t'acaba dient "Doncs fet, hi vas i no se'n parli més". Ja ho sé, no hi trobeu sentit, jo tampoc. És com quan als teus pares els feia molta ilusió una cosa i tu deies "Home, no m'acaba de ..." i et tallaven i et deien "tatxan pos aquí ho tens!" ... com si anessis al Sorpresa, Sorpresa, vaja.

El curs, al que assistim jo i uns quants companys (clar, no me'l farien per mi sol!) de la meva "escala social" es veu que deu ser important i tot, perquè hi ha la plana major (res a veure amb gent de València) de la meva empresa. El curs tot i ser de "joronye" té un sots-títol la mar d'interessant que és "Conegui bé a Mordor en 3 dies". I clar, la gent de la plana major (que no són de València, home! que ho he de dir mil cops?) com boja allà prenent apunts, mirant les transparències, preguntant ... i els altres ens quedem amb cara de "Ai, mira que bé però i jo què pinto ...", uns, "Collons que tinc un munt de feina i estic aquí fent el canelu", d'altres i "Es nota que tu no et fas el sopar, guapu", la resta. Ep, i el curs és interessant! És culturilla i està molt bé però noi ... això de plegar tardet.

L'home que imparteix el curs és un crack ... i la semblança més gran que li hem trobat és aquell que presenta allò de Saber vivir ... aquell home, amb aquella vitalitat, que tot sempre és de color de rosa ... que més que Saber vivir, al programa aquell li haurien de dir Saber beber ... doncs això, el crack. Es veu que va estar treballant a Mordor durant uns anys (lo típic, ara faig uns orcos, ara construeixo les portes, ara la torre per Sauron, ...) i coneix molt bé a la gent d'allà, la seva jerarquia i el seu negoci (per sota de Sauron hi ha ...). Tant la coneix que presuposa que tots els que estem allà ho coneixem també ... quan en realitat només els coneixen els de València (mira, ja passo de posar els de la plana major) i ens quedem amb cara d'interrogant a frases com:

- "¿Sabéis quién lleva esto ahora en Mordor?"
(silenci)
- "¿No lo sabéis?"
(silenci ... però això em sona que ja ho feien els Pallassos de la Tele ... em faltava un "Puesss ... la gallina Turuleca que ha puesto un huevo, ha puesto dos, ha puesto tres, ... ", pos no)
- "Jesús! hombre! Jesús", et diu mig cridant
(i t'ho diu així, com si tu sabessis quin Jesús és! Jo de Jesús, allà sota pressió, només conec a Jesús Vázquez, que abans presentava allò de "Euros, euros, dubidu, si no los quieres allá tú". Però després t'ho aclareix encara més)
- "Si hombre! Chechu!!!"
(eing? qui diu? el nen repelent de Médico de Familia?)

o

- "Ahora no sé quién lo lleva pero antes ... era Monreal. ¿Conocéis a Monreal, no?"
(comentari amb la noia del meu costat "Sí, és el novio de Nadia Comanecci ... com que li deien la novia de Montreal ...")

Doncs ja veieu que ens anem posant les piles a la meva empresa ... coneixent a Mordor ... una dia d'aquests fitxarem a Frodo. Ara ja no hi ha qui ens pari. Si fins i tot ha passat el que ningú es pensava que arribés a passar mai: a l'entrar resulta que hem de fitxar, com fan a moltes empreses. El que passa és que al tractar-se d'una empresa d'informàtica seria entranyable que fitxar fos alguna cosa semblant a passar una targeteta per algun lloc que fes pip (no, no especifico el lloc). Doncs no, havies d'anar a una mena d'estanc que hi ha a la planta baixa i dir el número de la teva targeteta, esperaves que baixés la Verge i que l'home (pelo patrás) s'adonés que tu estaves allà (malgrat el "Bon dia!" que havies dit es podia sentir des de Tegucigalpa), continués el que estava fent (no fós cas, com que només té una neurona), et busqués entre les targetes de tothom malgrat tu li diguessis el número de la tarja alto y claro ... tot això mentres tu t'apuntaves a un paper l'hora d'entrada (tot automatitzat, eh?) ... i finalment et donés la tarja sense ni un trist "Hola".

Al sortir, com que tothom surt amb pressa, havies de tornar la tarja a l'home-pelo-pantene de la tarda (si nens, n'hi ha un per banda), escriure l'hora de sortida i firmar ... crec que en l'any i pico que portem no hi ha hagut dos dies que hagi firmat igual, si fins i tot he firmat amb la signatura del meu ex-director de cole de primària o amb la del meu ex-metge, que són com més fàcils. Fins i tot un dia vaig fer una creu! Clar, a l'hora de sortir no ens vinguis amb monsergues ... firmar bé! Per favor! Un dia parlarem d'intentar firmar bé quan et renoves el DNI amb aquella finestreta que sembla el quadern de mà de David el Gnomo.

Doncs tot això es veu que han decidit acabar-ho. No, no han despatxat als homes-pelo-pantene sino que han posat un aparatet que fa pip quan passes la tarja a l'entrar. A més pots emportar-te la tarja a casa ... amb la qual cosa podem demostrar si és veritat la llegenda urbana que ensenyant la tarja aquesta a una disco que no sé quina és, et deixen entrar-hi de franc. Cap més utilitat coneguda. Però sembla que per fi hem arribat a l'any 2000! Que bé! Ja només ens falten 6 anys per posar-nos el dia! I tot gràcies a qui? No ho sabeu? A Chechu, home, a Chechu!!!
 
post perpetrat per jo mateix ...|


10 Comentaris:


At 11/10/06 16:20, Blogger nimue

gràcies, Chechu! t'estimem!

(mmmm... era això...no?)

el meu sistema de fitxar és signar en un full a l'hora que entre. Quan a algú se li oblida signar se genera un petit caos entre els profes de guàrdia. Haurà vingut? no haurà vingut? hi haurà feres ferotges soltes per l'edifici?

 

At 11/10/06 18:14, Anonymous Anònim

Hola! Sóc la martona del fotolog!

Ara matieix vaig de cul i representa que estic a la feina i per tant hauria d'estar currant... però m'he passat per aquí, per deixar-te un comentari.

Pk sàpigues que m'he llegit mooolts dels teus posts i que quan tingui estones els aniré comentant, així que ja aniràs mirant...

Ah, ets comentarista habitual del meu fotolog, t'hauré de donar un guardó o una estatueta com a premi! :P

Petons i Mersi pels comentaris ;)

PD: Tornaré... et prometo que tornaré!

 

At 11/10/06 23:03, Anonymous Anònim

Doncs jo no fitxo, però m'agradaria, perque en 10 anys que recordi que hagi arribat tard les puc contar amb dos dits una perque vaig fer la siesta llarga i l'altre perque vaig trobar caravana, i sempre he fet mes hores que un rellotge que mai em seran recompensades.... Pep aprofita els cursets, encara que semblin un rollo, sempre és culturilla, a mi ja m'agradaria poder-ne fer. Petons.

 

At 13/10/06 01:46, Anonymous Anònim

Cullons doncs tens gràcia explicant aquests bodegons costumistes...
Deu ser que has passat moltes hores a l'hipano igualadina...
si, ja saps, l'humor fi sorgeix d'adversitats com aquesta...
tornar des de barna sentat a l'escala... o de peu que cony...

 

At 13/10/06 11:49, Blogger Sandra

A la meva empresa sempre fitxem (amb maquinetes de les que fan piiip). Però aleshores et trobes aquells que quan arriben tard diuen que han perdut la firxa, o els que fan que els fitxi un altre, o els que controlen els fitxatges i es canvien ells mateixos les hores. Feta la llei feta la trampa, tu!

 

At 13/10/06 13:58, Blogger stel

hola bimbocao!!!
xDDD

a controles els aparatets que fan pip? jo sempre he pensat que han de ser una veritable putada per a la gent que hi ha a le sentrades de les empreses, perquè els pobres han d'acabar amb el cap com un bombo!!!
muakis
^^

 

At 16/10/06 11:17, Anonymous Anònim

OStres un Esparraguerí!
M´hi he passat mitja infància a Esparraguera!

 

At 16/10/06 15:42, Anonymous Anònim

Ei acabo de veure el teu missatge al meu bloc, no he viscut a Esparraguera, pero hi tinc una casa a Mas d´en Gall que ja era dels meus avis fot mes de 30 anys, he passat molts caps de setmana i vacances d´estiu i fins hi tot vaig estar una temporada cada cap de setmana sortint a la Passió! Encara tenim la casa, però poc hi passo per allí!

 

At 16/10/06 16:51, Anonymous Anònim

*No t'amoïnis, ets informàtic, no humorista :D

 

At 16/10/06 21:40, Anonymous Anònim

Ei que els informàtic sóm grans humoristes ¬¬'