dijous, 14 de setembre del 2006
Capítol 150. Volver a empezaaaaar!
No entenc una cosa: Catalunya està preparada per algun event meteorològic? M'explico: Si neva ... tot Déu col·lapsat a les carreteres, a casa seva ... explicació "Catalunya no està preparada per un volum tan gran de neu". Si fa sol molts dies seguits i no plou ... pantans secs i restriccions d'aigua ... explicació "Catalunya no està preparada per un estiu tan sec". Si plou a bots i a barrals ... bé, ja veu veure ahir o si voleu podem parlar del pont del meu poble que va caure ... explicació "Catalunya no està preparada per unes pluges tan intenses". D'acord en tot. Llavors ... algú em pot dir per quina cosa està preparada Catalunya? Per unes Olimpiades? I les carreteres ... de què les fan? de Paper Albal? I les parets? Que el cole de la Geo si vols anar a jugar a bàsket pots anar-hi de gratis, que ja no hi ha paret! (mira, anirà bé que tinc pendent un u-contra-u)

Ahir a la tarda, entre ruixats, tornados, pluges monzòniques i tot això típic de l'època de l'any per lo qual no estem preparats, era l'aniversari de la Suaresita. Bé, ahir a la tarda, tot el dia ho va ser! I el Kittus em va demanar si abans de passar per ca seva podia anar a una papereria a buscar-li paper de regal i uns cartutxos de tinta per la impressora. Cap problema. Però el que no em va fer esment el Kittus va ser que anar a la papereria on em va enviar a buscar tot això és com anar al concert gratuït aquell que fan cada any per la Mercè a la Plaça Catalunya. El motiu? És la llibreria oficial de material dels instituts d'Esparreguera.

La papereria en qüestió porta per nom Núria. Mal nom. Dic mal nom perquè la gent és molt primitiva raonant ... i ràpida. Si la llibreria es diu Núria, la jefa s'ha de dir Núria. Si a la llibreria hi treballa una noia, la noia és filla de la Núria. Efectivament. La jefa es diu Remei i la noia que hi treballa , la Martirio, és clavadeta, clavadeta: l'una és blanca de pell i l'altra moreneta ... "Oh, és que potser el morenu és el pare ... que es deu dir Núrio" ... sí, sí, la gent va així! I tu estàs allà i veus algú que entra i deixa anar un "Núria, maca, que ja heu portat el llibre aquell pel meu nen?" o "Digues-li a ta mare que vindré un dia a buscar això". Pregunta, home, pregunta, si no saps les coses!!

Doncs això, que només arribar a la papereria ja veig que el volum de gent no és molt normal. A veure, molt ràpides atenent mai han estat, que la vida tu te la prens com vols ... respectable, eh? Però, el volum de gent era com si regalessin coses i ... ben bé no era això. En aquests moments, abans d'entrar-hi, et venen al cap molts pensaments ... bé, només un:"Kittus, ets un cabron!" ... però, què coi, ens agrada l'aventura, com el caçador de cocodrils aquell ... tot sigui que passi un nen ratlla o una mare ratlladora i ens mati però ... i si no?

Llavors entres i et poses a la cua. Mirant fixament el mostrador com la Martirio et deixa anar un carinyós "No me jodas! Què fots aquí?". La cua d'ahir era una cua circumflexa. És a dir: hi havia la cua però als cantons hi havia gent ... que també feia cua. Per destacar a algú, una dona, entranyable ella, que només feia que dir "Yo voy detrás de la chica de blanco, eh? Dani, coge la lista de lo que tenemos que comprar". Potser ho va repetir ... uns 10 cops? Cada cop que la Remei, sa filla real (mira també hi era ... segur que la gent devia pensar "És l'adoptada, aquesta") i sa presunta filla deien un "A qui li toca?" la senyora alegrava la tarda a tothom amb la seva alegre cantarella. I clar, la majoria de gent que hi havia era canalla, allà ningú deia res. A mi sort que no em va dir res, que acabava de fregar el pis i no estava per molts romansus.

La tensió es palpava per moments, més que res perquè eren les 8 i ... a les 8 tanquem la paradeta! I aquella dona jo la veia com nerviosa ... primer perquè s'anava acostant l'hora de demanar i segon perquè el Dani en qüestió no tenia encara a la seva mà la llista del que compraven. Va fer aleshores una mena de moviment oscil·latori d'un cantó a l'altre de la cua: abans estava a l'esquerra, ara a la dreta. El típic moviment militar per delimitar la teva zona de maniobra. Per marcar territori, vaja!!! Això sí el "Yo voy detràs de ...", que no falti.

La veritat és que a la botiga començava a faltar l'aire. A mi plim, que els treia com dos pams a tots els que hi havia allà (mare del Dani inclosa), el problema era dels que estaven a baix. Però les ganes d'elles de plegar i nosaltres de marxar es feien paleses. Finalment va aconseguir, prèvies sengles discussions amb dues pobres nanes, arribar al mostrador i treure la llista. Comentari "Eso de una escuadra ... que no sé para que es ... también te hace falta?". No, mira, si el pobre nano ho té apuntat és per gust. A veure si li has de qüestionar tot el que ha apuntat, pobre!

Al final vaig aconseguir comprar lo meu ... la senyora i el nen encara estaven allà. A hores d'ara suposo que encara hi deuen ser, ja diuen que es casarà alla dins amb una nena de 4t d'ESO que va conéixer ahir ... clar, amb la llista i les preguntes sobre l'utilitat del que s'havia de comprar. Encara sort que no li va preguntar si els llibres li feien falta o si amb la tapa i l'índex ja tirava! Collons! "Oh, es que es mucho dinero!", doncs fote'l a treballar, home!

Això de les cues rares no pot ser, des d'aquest humil blog insto a que es faci d'una altra manera. O posem valles com quan compres els petardos, o la Martirio amb un megàfon i un pitu dient "No se me arremolinen!" o posem números com el pollastre ("El 26, a quién le toca?") o posem cartellets com a Port Aventura "Falten 10 minuts perquè t'atenguin". I mira que és fàcil, eh? Només és anar un rera l'altre.

 
post perpetrat per jo mateix ...|


11 Comentaris:


At 14/9/06 12:37, Anonymous Anònim

Sr.Angu!

Ja he tornat a rependre la rutina de llegir-li cada dia el blog desprès de les meves (merescudes?) vacances! ^^

Quin cole ens han deixat sr. angu, quin cole! Ja teniem prou problema en que començarem el curs amb barracons pq s'esta remodelant el cole i ara a sobre sen's cau un mur a sobre! eto e increible!

Lo teu es delicte també... Mira que anar a comprar-li una cosa al kitus EL DIA QUE COMENÇA EL COLE xDDDDDDDD

En fí, una humil servidora es retira, deixant constància que està molt contenta de tornar a la rutina, la rutina de començar el dia de bon peu llegint el teu blog cada mati! :)

molts petooons!

 

At 14/9/06 17:01, Anonymous Anònim

Jo vaig treballar un setembre a una llibreria, i podria explicar anàcdotes des de l'altre costat del taulell.

 

At 14/9/06 20:23, Anonymous Anònim

jursjursjurs, jo porto 3 dies passant per davant i no hi ha manera que minvi la cúa!! I mira, he d'enquadernar unes cosetes, i em veig obligada a anar-hi demà ben d'hora quan obrin, saltant-me així la meva (merescuda??) migdiada de divendres a la tarda, l'únic dia que la puc fer...

Petonets, a tots i a totes!!

 

At 14/9/06 21:33, Anonymous Anònim

Oye, eso de la rapideza...M'ha tocat una mica la moral, amb gent com la mare del Dani no pots anar gaire més ràpid pq es colapsen!!
Dios és horrible, això!!!
Em canvies la feina uns dies???

 

At 14/9/06 21:54, Blogger meravella

M'agraden els nuvols i visc a prop d'on vius tu!!!

A veure que diu la Nimue!

Un petó meravella!

 

At 14/9/06 23:53, Blogger Teresa

Trobe que Catalunya està tan preparada com València per a qualsevol tipus d'oratge, jejeje.

Per cert, ja li val al Kittus :-)

Besets

 

At 15/9/06 01:47, Anonymous Anònim

Ei Angu!

Que la Duna se m'ha copiat amb això de (merescudes?)

:'(

On és aqui el copyright?

 

At 15/9/06 06:43, Blogger nimue

la nimue diu que està fins al pirri de la pluja! i que més li val a qui siga que aquesta nit no ploga i que més li val a qui siga que jo puga arribar bé a l'institut aquest matí! ains... quins patir això de fer cua...

 

At 15/9/06 18:17, Anonymous Anònim

hehehhe, geo, no ploris, dona... a veure, qui és que decideix qui mereix què???

ale, bon cap de setmana a tot@s!!!

 

At 15/9/06 21:00, Blogger Modgi

Acabo de descobrir el teu bloc i m'agrada molt. Tanmateix, el tema pollastre no te l'aconsello. Sé del que parlo...

 

At 17/9/06 22:15, Blogger meravella

i jo, per falta de temps i per res més, m'he quedat al 3r paràgraf.
Però igualment m'encanta el blog!

un petó meravella!