dimecres, 12 de juliol del 2006
Capítol 132. Fent castells a l'aire
Per fí. Per fí s'ha acabat la Festa Major a Esparreguera. Uffff. La presumpta Salseta del Poble Sec (dic presumpta perquè ... a veure! on era el pot aquell de ketchup gegant que normalment la sol acompanyar, eh? eh? eh? "Oh és que potser se'ls ha rebentat!!" ... doncs ... que en posin un altre! home! jo que hi vaig anar per veure el pot de ketchup ... un clàssic ...) va concloure ahir la cosa ... Realment veies ahir la cara de la gent ... la gent no està per festes, tu. Unes cares de trinxats, de destrossats ... i això que ells (la gent, vull dir, no els de la presumpta Salseta) van poder descansar una mica ... que si els que ha descansat estan trinxats ja m'explicareu com hem d'estar els que hem anat a currar like a champion cada dia.

Realment crec que ens fa falta una preparació per afrontar qualsevol Festa Major. És que veies a gent el diumenge al matí (què havien fet? naaaaa de naaaaa) que et deien "No puc, tiu, no puc!" ... i que quan els recordaves que encara quedaven 3 dies ja es morien "No m'ho recordis, nen ... i a sobre dinar familiar!!!". Jo el que faria, un meset abans de qualsevol acte d'aquests és anar a veure al Pocholo. Ahir a La Sexta van fer un programa que no sé quin nom té però podria perfectament dir-se "Mira quién fuma" en el que Pocholo ens presentava els seus amics (¿?¿?¿?¿?¿?) i mostrava al gran públic en què es poleix els quartus que li va donar aquell gran estadista de fa uns anys, afortunadament ja desaparegut, que va ser en Siset, l'home dels segells, que deia un ex-profe meu.

Realment no sé quin tipus d'interés (ja no parlo de cultural, eh? que posar en una mateixa frase Pocholo i cultura és com posar a Johnny Deep i bona pel·lícula junts ... quan tothom sap que són conceptes totalment oposats ... o a la cara de Benedicto XVI i el concepte de calma ... oposats, vaja) ... això l'interés que té un tiu que fa uns flyers per una festa amb un interrogant "... para que la gente se pregunte de qué va la fiestaaaaaaaaaaaaa...." i que els va repartint per una de les platges d'Eivissa ... això sí, només a les ties bones ... net d'un dictador potser sí que és, però tonto, tonto, no, eh? I a més quan els acaba de repartir et deixa anar un "Ei, y a la gente le interesa porque no hay ninguno por el suelooooooooooo...". Brutal!

Bueno, tornem a casa. Ahir, després d'intentar no adormir-me amb l'espectacle eivissenc tot sopant ... sopant dret, perquè a la que m'assentés a algun lloc queia rodó ... tocava castell de focs. Ah, el món dels castells de focs. Impressionants. A mi em recorda la peli aquella d'Independence Day (sí, avui la cosa va de frikinades) ... mig poble reunit a la part alta mirant com passarà alguna cosa ... com tiren petardus. Amb el típic cotxe de polícia controlant que la gent no es passi, quan tothom està calmadíssim, no veieu que estan trinxats, home ... amb el típic venedor dels collarets aquells fluorescents que passats 5 minuts que te l'has comprat ja no fa llum ... "Oh, és que l'has de posar al congelador perquè es recarregui, llavors!!!" ... un cop ho vaig fer i quan el vaig treure semblava un polín de 25 peles (que és els grans quan jo era petit) i a més vaig i me'l poso i una mica més i se'm congela el coll ..., amb la típica ambulància que la veus i et dona mal rotllo, com si hagués de passar una desgràcia, ... amb tot lo típic, vaja.

Jo, ho sento, però no aguanto que la gent faci "Oohhhhh" quan tiren els petardus. Esquerp? ja podria ser, però és que la gent s'anima molt de pressa a fer els "Oohhhhhhh" i llavors quan venen els xulos de veritat fan un altre "Oohhhhh" i no saps si li ha agradat més un o l'altre. No he entés mai perquè la gent aplaudeix. A què/qui aplaudeixen? Al senyor xino que ha fet els petardus per lo macu que li han sortit? Al senyor que els tira (el gran oblidat de les Festes Majors), perquè no ha anat contra ningú del públic? A l'Ajuntament per haver-se gastat els calers de tots en allò (potser ahir eren més macus perquè el pot de ketchup de la Salseta es paga a part i van dir "calla, que posarem un més a la traca final")? S'aplaudeixen ells mateixos? No entenc.

A més la gent està curtida en castells de focs. Només veient la cua del petardu ja et diuen "Miraaaaa, una palmera! una palmera!" com si els anés la vida ... o el típic petardu que puja amunt, amunt, amunt i després fa paf, així tot fluixet, i la gent "ohhh", com desenganyada, i de cop i volta pim pam pim pam i la gent "ohhhhh, oleeeeee, oleeeeee" ... o els que veuen coses als petardus "mira, això era una estrella...." , "que macu, un corrrrr", "un cavall i un tiu a sobre ...", "el cotxe amb el capo abollat de sota casa l'Angu...", la gent, que veu de tot. Es nota que el frenetisme dels dies anteriors causa estragus!

A mi el que més m'agrada és la traca final. Que mires a la gent ... "per què la mires?" perquè no hi ha res a mirar, al cel ... i tots allà amb les orelles tapades "Ui, que peta molt fort!!! Ui quin soroll!" i després els veus pujar al cotxe tuneao i posar xumba xumba a tot volum... tot molt lògic ... la gent no està acostumada a tants dies de festa i fa coses rares.
 
post perpetrat per jo mateix ...|


5 Comentaris:


At 12/7/06 11:56, Anonymous Anònim

El pot de ketchup de la salseta sí que hi era!!!!!!! Vaja, a la mitja parta hi era... a la lona del fons..... vamos que jo el vaig veure, i no havia begut res, eh!! Clar que potser la son em fa veure miratges... Doncs a veure si avui en veig algún d'agradable!!!
Ah, i Johny Deep sí que ha fet bones pelis. Que no t'agradin ja és una altra cosa, heheehe!!

Un petonet, guapu!!

 

At 12/7/06 23:40, Blogger stel

Ganes de festes majors ja!!!!!!
Les de per aquí al voltant comencen a finals de juliol :) i sí, també acostuma a caure el concert de la Salseta (amb ampolla de ketchup, jeje)

i al Pocholo que li donin vacances indefinides, que faran un bé a la gent que el pugui/vulgui veure!!!
besets
^^

 

At 13/7/06 11:09, Anonymous Anònim

volem que actualitzis!

 

At 14/7/06 09:48, Blogger nimue

home home home! el Johnny Deep de Tim Burton és molt booooo!

i això dels castells... a mi m'agraden molt i encara que tampoc no m'agrada anar exclamant cosetes mentrestant si que entenc que s'ha d'aplaudir quan acaba si t'ha agradat, perquè és un espectacle. O tu no aplaudeixes quan vas al teatre?

b7s!

 

At 17/7/06 00:17, Blogger Mrs. Y

Pep, amb el concepte de:"és com posar a Johnny Deep i bona pel·lícula junts... quan tothom sap que són conceptes totalment oposats" no hi estic d'acord, almenys en la peli Piratas del Caribe va fer una interpretació brillant. Lo dels aplaudiments suposo que van dirigits a tots plegats, des del xino fins al sinyor que els tira, passant per les arques de l'ajuntament, tots han contribuït al gran espectacle, no?. El que em diverteix més dels focs es mirar les cares de la gent, veure'ls tant embadalits es tant divertit n_n. Conclusió: Les festes majors només passen una vegada a l'any, pero a vegades sembla que estiguis en la película aquella de atrado en el tiempo.

Petonets i ha gaudir de la festa major(tot i que ja s'acabi).