dijous, 22 de juny del 2006
Capítol 125. Petardus verbenerus
Des d'ahir, amiguets i amiguetes, ja podem dir que som a l'estiu. D'aquesta estació pràcticament només podem destacar: a/ que les noies van més fresques pel carrer i b/ que tens vacances. Ja està. Altres coses? Cap ni una. "Ohhh, és que el dia es fa més llarg, això és maco" ... perdó? que a les 10 del vespre encara hi vegis és maco? és diferent, com a molt, però maco ... "Ohhh, és que veus més a la gent" ... clar, perquè tenen vacances, punt b/. "Ohhh, perquè s'està millor" ... sí, sí, s'està de conya! porto uns dies dormint a betzegades i s'està ... ui, com s'està de bé! ... I espera! que la calor només ha fet que començar! A mi és que la calor m'aixafa, tu! Va, passem-ho ràpid, eh?

A la nostra meravellosa empresa també arriba l'estiu ... perdó, pels que fan jornada intensiva JA ha arribat l'estiu ... les corbates i els trajes queden substituïts per camises descordades (camises descordades!), pantalons clars, polos Lacoste (i no sóm de LaSexta) ... sí, un xic pijoteres tots plegats, però ... Els que no tenim jornada intensiva anem com sempre, com uns desaparrapats, vaja. També es comença a notar la intel·ligència de l'edifici en quant a Aire Acondicionat. Un de bé que s'està! ... i una petecada quan surts fora! A més et va preparant: a la planta s'està de conya, surts a buscar l'ascensor (posa-li escala, que aquests ascensors semblen la Llei de Murphy, que mai paren a la teva planta) i ja notes més caloreta però quan baixes a la planta baixa ... sembla talment "el descenso a los infiernos" ... i a la que obres la porta de la Diagonal ... ufffffffff ... sort que les noies van fresques, que sino.

I el punt d'entrada de l'estiu és ... tatxan ... Sant Joan. Ara ja hi ha els frikis que deixaran anar amb eufòria "La nit més curta de l'any! La nit més curta de l'any!". Però què dieu? Això vol dir que el dia és més llarg, ergo hi ha més hores perquè faci calor! Nens! Estiguem per la labor, home! De Sant Joan només hi ha destacable que és festa, que com a tal puteja bastant que sigui en dissabte (com aquest any), i la coca i el cava, mmmm, a poder ser sense atmetlles ni altres coses que m'evitin de passar per l'Ambulatori. També hi ha el tema dels petardus (no, les petardes, no, un dia en parlarem, un dia) ... aquí volia anar, aquí.

Perquè ... els petardus què ens aporten? "Ohh, fa festa!", pensareu. També fa festa la Salseta del Poble Sec ... però oi que no l'anem perseguint pels pobles on va? oi que no la lloguem per cada cop que tenim alguna cosa a celebrar? (seria bo veure a un casament tota la Salseta allà encabuts on només hi cap el senyor de l'organillu) ... i doncs? I aquella dèria a comprar petardus ... i de les classes que hi ha, que no te les acabes! Jo crec que només conec els xinos (que no entenc el perquè es diuen així ... "els fan a Xina" ... va home, va) i els trons (encara es fan? I si els xinos es fan a Xina, els trons a Truníssia?), concretament els truenus de 100 (de 100 peles, no Lelos, animals). Ja està. Recordo que mon pare quan era peque només comprava "...d'aquells que van cap amunt i fan estrelles ..." (definició tècnica, com veieu) ... ep, i els tirava ell, eh? Ma mare i jo, els valents de la casa, ens conformàvem en mirar-ho des del balcó. I algun dia que "...el que fa estrelles..." rebotava a la teulada i tornava a baixar ... tooooots a córrer. Sí, sí, pirotècnics de tota la vida. Colta, tu, que ens feien por!

Ara no, ara veus a qualsevol marrec sortint de les tendes aquelles amb una bossa que pots fer explotar el CorteInglés sencer. A més, com que la canalla d'ara són gilipolles, agafen i potser te'ls deixen anar als peus, potser el posen a una paperera, a una ampolla, a una llauna, a un container,...que tu veus a quatre nens còrrer i ja penses "on està?" i pam, ja el tens! Llàstima que aquesta canalla no pensin "nen, nen, i si nos los metemos en la boca, nen?". Però, com passa a les escoles, si els nens són així és que d'algú ho han aprés (no, Nimue, dels professors, no); aquelles escenes familiars de pare/mare i fill al mig d'un carrer qualsevol (posem d'Esparreguera? posem d'Olesa, merda estesa, si voleu) i la persona (?) adulta (?) donant exemple encenent els petardus amb el cigarru enganxat a la boca, que penses "...a veure si en trobes un de metxa curta ...", pitxilla!

I clar, si vist el que ha passat amb les celebracions del Baa, demà que juga Ejpanya i això que té tothom ara que "todos con la roja" (per cert, ahir ja vaig veure dues persones ... perdó, dos ents ... amb una samarreta que posava "Furia Española" ... s/c i avui el diari gratuït Penalty ja titula "Ejpaña asusta" ... deu ser pel "A por ellos, oe") ja fa por! que aquests em fan explotar l'Springfield del costat d'El Fossar de les Moreres, tu! Ep, i després s'emporten els pantalons i els bolsos, eh? Però ho faran de pressa, que per això és la nit més curta de l'any, no?
 
post perpetrat per jo mateix ...|


11 Comentaris:


At 22/6/06 12:18, Blogger Unknown

hola Pep!
Ahir vaig veure la última dels "graciosillos" dels petards... van posar un mega petard, entre la roda d'un cotxe i el parafangs de la roda......ho van deixar negre,negre....
Si, si....molta gracia que fa la nit de sant joan..
Petonarros!

 

At 22/6/06 14:14, Blogger Mrs. Y

Estic totalment dacord amb tu Pep, sobre lo de l'estiu u_u jo no ho hauria dit millor. En quant a lo de l'aire acondicionat tens sort que almenys a la teva planta no pateixis ni fred ni calor, perque lo que es la fabulosa redacció en la que estic, tinc que portar jaqueta del fred que fa (l'aire acondicionat no va massa bé que diguem)!! La relació que hi ha entre Sant Joan i els petardos no le acabat d'entendre mai, a mi sempre m'han fet una mica... bueno, bastanta cosa, per això el petard que més m'agradaba eren les cebetes, son molt divertides la tires a terra (sense metxero ni res així es menys perillós) i Piff!!, i em sembla que de nens atontats d'aquestos n'hi ha hagut sempre...U_U, si més no jo he crescut amb elements d'aquestos (per desgracia).
Petonets!!

 

At 22/6/06 14:36, Anonymous Anònim

Jo és que quan mes fotuda estic,millor escric, jejeje
Per cert, estic reedescubrin-te, i llegint totes les teves entrades antigues i per descomptat ets una canya, sentit de l'humor no et falta, m'he estat rient una estona, asi que amenaço amb perdre'm mes sovint.

Molt bona la teva entrada sobre els petards, aquest any em lliuro, perquè com el nen li toca amb el seu pare,
mira que m'ho he muntat bé!!
no tendre que sofrir els horrendos petards que l'any passat vaig patir en les meves carns serranes
Primer perquè em donen panic i segon que donat el meu art, no vaig tenir gens mes que fer que explotar-lo en la mà, asi que vaig patir una cremada d'aquestes que no afavoreixen massa.
Aquest any paso, paso, paso, em tanco a casa,
em quedo veient la tele i la coca de llardon i el cava per a mi soleta ,
deixo d'existir fins al dilluns a veure si cau un bon chaparron i se'ls remullen a tots.... els petards, jeje
Petons salat

 

At 22/6/06 15:01, Blogger Pep ... però posa-li Angu, també

Mon cosí va gaudir d'un petardu que es deia "El chupinazo" i es veu que ma cosina gran va haver de passar-se la nit a Urgències ... i no amb el Dr. Clooney, precisament

 

At 22/6/06 15:46, Blogger nimue

no, carinyo, dels profes no ho han aprés! ja t'ho dic jo! encara que hi ha alguns profes que... ehmmmm... callaré, callaré... :P

jo no sóc massa petardera, confesse, però estic una mica curada d'espant. Pensa que vaig nàixer en Falles així que em sembla que els petardos que llanceu per aquí no són per a tant... :PP

Ara, de calor en fa i moltaaaaaaa!

 

At 22/6/06 23:14, Anonymous Anònim

jooooo, el comentari d'Olesa merda estesa sobrava :(

Mira que em smblava graciós el teu blog però em smbla que a partir d'ara no el visitaré tant :( snif sniiiiiif! :P

 

At 23/6/06 09:20, Anonymous Anònim

Revetlla ???, no ho havia escoltat mai, no sé el que és vamus...si és la nit de sant joan...la gent sol anar a les platjes fa la seua foguereta uns la boten, altres boten no se sino 7 ones...i ja esta, castell de focs? si tal volta si hi fan, pero fa tant de temps que no hi vaig...crec que uns 3 anys que ja ni recordo, els castells de focs m´agraden... ja saps tot aço de colorit (llevat de quan surt la palmera de colors i tot el mon esclata en un "ohhhhhhhhhh") en el que no puc es en els petardos de dia...una cosa es que per la nit faça bonic al cel... però per el dia? que de bonic té? que fa soroll? i ara en aquest arrevat de sinceritat et diré que sòc valenciana, pero no puc en les mascletaes, despertaes i tota la pesca, ea! ahi queda eso mi arma!!
Què faré jo a la nit de sant joan, o al dia? doncs be, aquesta nit acave de treballar a les 9 de la nit...mmm interessant! i demà, dissabte i bon dia men vaig de boda, d´una xica q venia en nosaltres a escola i despres al insititut...a la noia me l´aprecie un munt pero aixo de vestir-se i anar a una boda on nomes coneixes als que es casen...pero espera q no es tot, men vaig de liliputiense, que què vuic dir? no es que m´haja canviat d´ofici no!!, es que men vaig en dues parelles, i jo de liliputiense, amos, divino! jajajajaj...Encara em diuen "ana llevara respectivo?" per aque per aque tinga que ficar ell tb nose quantes mil eurales? si es que tinguera respectiu clar... jajaj ey i quasi que men vaig que ja comence a desvariar...
Gràcies per el de les imagens i paraules jejej ja em diras per que et decantes, que tingues molt bon dia!!! rekete abrasitos

 

At 23/6/06 10:15, Blogger stel

que tinguis una bona revetlla i cuidadin amb els ptardus i les petardes xD que n'hi ha molt dels dos!!! :p
besets,

 

At 23/6/06 10:28, Anonymous Anònim

jejeje alguns punts esclaridors...(espero) a la boda no vaig a soles, sino amb dos parelles, Berta i Merce, dos de les meues millors amigues amb el novio i amb el marit de cadasquan respectivament...si, als 25 anys ja tinc a una casada, aish aquesta joventut!!, serà pq no he trobat el meu "fessol" i no pense en el matrimoni d´igual manera jajaja...
El "pum, pum, pum" el deixe per a altres, parle de petardos clar, no tengas la mirada sucia pecador!, (es per a ficar serietat, que jo soc molt seria sino preguntaliu a Su). No em molen gens, i no som rarus Pepet, som uns UNICS
AH! senc trencar-te el cor i les expectatives, pero hui no vore la selession, men vaig de papeleo, aixi que tindre que dinar o en el cotxe, o a saber!, mmmm interesant! i estimulant!, respecte a lo de ben remunerada, ejem!!, "I wish a rich man!!" ojala!!! pero va a ser que no, a les assessories es un dels llocs on menys paguen, al menys asi a València...ja veus per a que despres vos fiquen a vosaltres la fama te tacanyus, als jefes de les assessories es als que els tindrien que penjar en sant, damunt ale Ana "polivalent" com el Angulo en el valència...Ana porta lo laboral, lo contable i lo fiscal...ea, i tambien telefonista, atencion al publico, asesoriamente evidentemetne... i sense plus de contracte! te botons la cosa!!!, en fin serafin, no ens queixarem q es el primer treball despres d´acavar la carrera... amen jesus!
Besukitos Pepet!, apofita apofita l´estiu...jejeje

 

At 23/6/06 10:32, Anonymous Anònim

ah! i clar que es meu el que escric, ho tinc per categories, lo unic que no es meu ho fique com "vitaminas exteriores"..."acordes del alma" "reflexiones taciturnas" "sognare e sentire"...i tota la pesca es meu, mi tezorooooooooooo.... jejeje
Més besukitos!!

 

At 23/6/06 14:44, Anonymous Anònim

Em tens contenta!!!! jajaja
et vaig dir que tenia que posar-me al dia i per això a poc a poc et vaig llegint, les entrades són realment divertides.
Home, saps que Catalunya té molts productes amb denominació d'origen, asi que no m'estranya que les bledes tambien.
Fotos??? D´acord t´enviare unes de la primera comunió, monisiiiiiiiiiiimas, jejeje Petonets mestre