dimecres, 14 de juny del 2006
Capítol 121. Desperteu-me quan acabi Setembre
Arriba l'estiu. Bueno, això diuen els senyors del temps, clar. Diuen, entre d'altres coses que d'aquí a 3 o 4 dies fotrà una calor que suaran fins i tot les pedres. Felicito, des d'aquí, a toooota aquella gent que li agrada l'estiu. A mi, particularment, no. No m'agrada gens ni mica (ho sento Nimue, però és així). De fet, un dia que tingui temps i ganes he de fer un escrit per recollir firmes (rotllo PP ... per cert, Acebes ahir triumfant a Mataró) perquè formalment eliminin el període entre finals de maig i mitjans de juliol. "Oh, és que et carregaràs el teu cumple!" És igual, farem el sacrifici! "I com quedaran els mesos?". Doncs mira, n'hi haurà 10 i haurà un mes que es dirà "MAIGLIOL", que serà la primera quinzena maig, i la segona juliol (és que suporto aquest període) El que no tinc clar és a qui haig d'adreçar aquesta recollida de signatures. Al senyor del Calendari del Pagès, potser?

Sobretot és que la calor ... buf, és que ho la suporto. Això de suar tooot el punyetero dia, facis el que facis: llegeixis, miris la tele, estiguis a un bar prenent alguna cosa ... amb els dits que se't posen com butifarrons, que vas per enviar un SMS i apretes 3 botons a l'hora (després et diuen lent!), amb allò que t'acabes de dutxar i només sortir de la dutxa ja sues, aquells aires acondicionats que no notes, ... Al final els meus amics i jo, cansats de suar per no res, vem prendre la iniciativa de "Ja que suem, com a mínim suem fent alguna cosa que ens motivi..." i ens n'anem algunes tardes cap a les 7 a jugar a bàsket. Res! Acabes amb la samarreta que la pots escòrrer, però com a mínim et distreus, tu.

I això que arriba l'estiu la gent ho nota. Per BCN la gent està com emprenyada. Com si et diguessin amb la mirada "Ay payo necesito vacaciones, payo". La gent està rarota. S'enfaden per no res, li foten les culpes de qualsevol cosa a qui menys en té, treuen conclusions rares, nervis, malestar, simptomes gripals (ai, això darrer, potser no ... com no sigui la Gripe del Pollo, clar) ... Posem un parell d'exemples:

- Dijous. Dia de menjar guarru. Lloc de menjar guarru: Burrikin, tu eres el kin. Noia que despatxa que no s'entera del que demano ("doble cheeseburguer amb bacon sense ketchup, mostassa ni pepinillus", val no és fàcil) i demana una "doble burguer sin queso". Jo que li dic "Perdona, que era cheeseburguer i sense ketchup". I ella "Sí, lo que he pedido, què passa!!!?". Ui! Callo! A veure què surt!
Següent client, una noia amb la seva nena. Comença a demanar i la despatxadora la talla, continua, la torna a tallar, comença a avasallar-la i la noia li diu "Perdona ... me dejas pedir?". La despatxadora li deixa anar "Es que no tenemos todo el dia!!! Lenta!". La despatxadora es gira per anar a buscar la meva hamburguesa. La noia es gira cap a mi i deixa anar un "No te jode, la idiota de mierda ésta!". Curiosament la despatxadora deixa anar, alhora, un "Siempre me tocan los imbéciles!". Tensió, amics, tensió. Ja pensava que anaven a treure les espases làser ... uf, uf, uf. Si Geo, tens raó, això no passa al Viena. Per cert, l'hamburguesa era ... com no ... "una doble sin queso". Horrible!

- Setmana passada. Un client s'acosta a l'òptica d'OC (Òptica de Confiança) "Tinc un problema amb les lentilles". Escoltem-lo doncs. OC tremola, des de la senyora que es rentava les lentilles amb el sabó del chichi, cada cop que ve algú amb problemes. "Es que ... resulta que ... "(clar, a saber quin líquid deu fer servir aquest bon home ... val, no continuo) " ... cada cop que em poso les ulleres, estornudo ... pot ser que hi hagi relació?". No rigueu, que això és sério! Tenim el primer cas de persona que sigui al·lèrgica a les lentilles. Veieu com la gent està rara?
Veieu, veieu, com faig bé en continuar amb les meves ulleres! Clar, tu imagina't que jo, que ja sóc al·lèrgic a les atmetlles, em posés les lentilles i comencés a posar-me vermeeeeeell, vermeeeeell, i a inflar-me la carota! Com dissabte passat, que a ca la Puri estic dinant i sucant pa i al Ferran se li acut dir-me "Angu ... això que menges crec que porta picada d'atmella". Ja tenia a 5 persones mirant si em posava vermell, si m'ofegava o què em passava. Per sort, la sang no va arribar al riu i aqui estic la mar de flamencu!

La veritat és que TOTS necessitem vacances, ja sigui per fotre el camp o per quedar-nos a casa arrepissats al sofà. Que la gent està nerviosa, tu, a aquestes èpoques de l'any. Jo de mentres esperaré que passi la calor ... al final aprendré a hivernar (o millor dit, a estiuejar) com els ossos polars ... Em posaré de fons la cançó aquella de Green Day "Wake me up when September ends" per deixar-ho clar.
 
post perpetrat per jo mateix ...|


7 Comentaris:


At 14/6/06 15:21, Blogger neus

doncs sí la calor irrita, sí... però encara ho fa més la situació en la que em trobo ara, amb radio nacional de ejpaña donant el putu partit... la mare que va parir el francès dels cullons. I a sobre, li he demanat si-us-plau si podia abaixar el volum que em foten nerviosa i no vegis com s'ha posat... on puc localitzar la nena de les burguers?? aviam si pot venir i cardar-li 4 mocs, que si m'hi poso jo acabarem a cops de puny. Tu creus que m'ha de dir "sí, sí... ahogga te molesta el castellano..." de què va????
Mira, saps què? em fas arribar a la Geo, em sembla que li fotrà més canya que la burgergirl :P
Apa! els cabrons ja guanyen per 2-0! això sí que irrita!!! i més sentir aquest fanatisme en directe!!! em sembla que vaig a treure el dinar....

Petonet!

 

At 14/6/06 18:06, Anonymous Anònim

Jo tampoc sòc amant de l´estiu...
Si que et pasen coses curioses si, aixo si per a personetes rares, o més que rares cansinetes et pase a una doneta que tinc de clienta, pues no em ve i em pregunta...aquesta pregunta que mai m´han fet "i tu xiqueta tens noviet?". no senyora "ay en lo rebonica q eres..." i jo que soc en aquestes conversacions de no donar molta resposta per a que no s´agafen de la corda... pero la dona que es veu que li havien llevat la programació de les noveles, tenia ganes de xerrar, tant que ni escoltava es fica a fotrem un discurs de es que totes les noies sou unes desvergonyides, feu que vos perguen el respete, en faldetes i festejeu i sen aneu en els cotxes per ahi a saber...aixo en la meua época no es feia.. i tota la seguideta, soles parlava ella contanmte dels 4 novios que va tindre abans del seu marit...total que quan la dona fa una paradeta per agafar alé, despres de més de mig hora... aprofite per a poder parlar i li dic..."senyora en tot el meu respete sempre he dit que generalitsar no es de sabis, no totes les noies ni tots els nois son iguals, i el seu net fara el mateix sen vaja en la seua novia fora de viatge que si es queda asi...la responsabilitat es algo que es du. I cregam senyora que hi ha gent que prefereix estar sola que estar per estar en algu...etc,etc,etc"...al final la doneta va fer com si no haguera sentit res...despres de emitir un "mmm" i sen va anar, ale vaja amb deu senyora...
Buff mira que tinc pàciencia però es que jo coses d´aquesta mena de prensa rosa...rian de rian o com es diga... Pero en fi ara en la declaració de la renta hi ha que aguantar molt...paciencia Aneta, paciencia!!!

 

At 15/6/06 07:06, Blogger nimue

home, també quines mànies teniu de suar... :PP
jo he de dir que m'agrada la caloreta però no els 40º de l'agost eh! la meua estació és més bé la primavera però vaja, entre l'hivern i l'estiu em quede amb l'estiu sense dubte, de vacances i en la platja.
ja em passaré a despertar-te al setembre doncs! :P

 

At 15/6/06 09:25, Blogger olimpia

A mí m'agrada l'estiu. Sí, ho sento, m'agrada i molt. Prefereixo suar com un porc a passar fred. És que jo amb el fred ho passo molt malament, perquè tinc una al·lèrgia rara a la humitat i clar, vivint a BCN...
En fi, espero que ho passis lo millor que puguis.
Petons.

 

At 15/6/06 10:34, Anonymous Anònim

A mi sempre quan em fan triar...entre estacions dic "porfavor otoño o primavera pa mi saca!!" ni fret ni calor...pero aixo entre aquestes dues, preferisc no patir calor, que redeu no ser per alli pero per asi València fa el clima super sec, vamos que els 40 graus no tels lleves mai de damunt!!!, i tu tots els dies a treballar...en fi que si l´estiu fora amb 25 graus per example, o inclus 30 per mi perfecte em feia ESTIUERA fan major (es que asi aço de ser festera major, fallera major... esta molt arrelat, malgrat que jo de falles cero jaja però això és un altra cosa)
CHe!! tu eres mala influència, mai solc fer els comentaris tan llarcs, però clar amb les teues genials entrades ens estires la llengua i aleeee... o serà que la dona cotillona em va apegar el fil argumentatiu? deu meu espere que no!!, al menys el seu fil...
ah! jo tb em moro de risa "España va arrasar en el mundial, seguirá jugando igual de bien o mejor" redey si la frase es millor que vore a la LIna Morgan en directe! (es que aquesta dona calà molt en la meua infancia jajaja)
Per cert...quina edat te el teu company argenti?? jajajajaja
Feliç dia senyor licenciat!!

 

At 15/6/06 12:30, Anonymous Anònim

Che! i això que em controle prou, perque si t´escribira conforme parle no m´entens ni la meitat!!! (no tinc ninotet de vergonyetes d´aquest del messenger!!), jo tampoc vuic entrar en polèmiques, pq no em va, i pq el que més admire es la diversitat i que la gent parle com vuiga (vulga) jejej... Si ja em deia la teta Su (asi per valència es diu "teta" a les germanes o cosines grans..i no es que siga familia meua pero en fi que li dic teta jaja, al cas...) que li feia gracia com parlava... "lo verdaderamente importante, señor licenciado, al menos para mi, es que nos entendemos y eso vale oro!!!" eh que no? jajaj pero dis-me quan no m´entengues molt que intentaré aplicar-me més... o t´escric en castenallo, no problem!!, pero jo es que quan m´emocione...va tot a una i al final per molt que vuiga aplicar-me me ix la vena "xurrenca"...
Per a que et vaig a mentir... si pibe m´encanta l´accent argenti!! zum zum..jajaj onomatopella de volar, mil bessets i ale a currelar!!

 

At 15/6/06 16:44, Blogger Mrs. Y

Jo també m'apunto al carro del: "Digue'm prou a l'estiu!", prefereixo passar fred tu! Si tens fred sempre et pots posar roba per tapar-te, pero si tens calor, que fas??? et treus la pell?? no sé...
Vivim en terres puñeteres, a l'estiu molta calor i a l'hivern molt fred. I en quant al tema de suar, ni te cuento, es una de les coses més odioses de l'estiu, però l'any passat la meva cuñada em va donar el nom d'un desodorant de farmacia que fa que no suis, i es realment efectiu, no sues, pero es una sensació tan extraña, notar la calor i no haber ni una sola gota de suor, per si algú ho vol provar es diu Perspirex, això si, no n'abuseu, que el cos també necessita suar encara que no ens agradi.