dijous, 1 de juny del 2006
Capítol 115. Mundial sonor
El món del futbol és apassionant! Et passes tooota la temporada seguint els partits del teu equip (Baa o mort, que diria la Geo): els de Lliga, els de la Xampinyons, ... els de Copa del Rei ja no els segueixes tant ... sempre hi ha l'excusa si és perd (com que és El Torneo del KO) de dir que som republicans i tot això ... Els veus jugar bé, regular, malament, aprens a ser entrenador i dir "Jo posaria al Larssen de punta i a l'Etoo a la banda!" o escoltar com els altres en fan, d'entrenadors "Ole, ole, mira mi Puyol, qué guapo que és!!!" ... o coses semblants.

Però el futbol, un cop arriba el mes de juny i s'acaba tot (poooooooobres, els del Tebeo del Barça) de tant en tant ens regala coses com les d'aquest any: un Mundial. Els Mundials (o les Eurocopes, tant és) sempre ens ha plantejat dubtes sobre la nostra identitat ("Te'ls plantejarà a tu!", pensareu) ... no no, a tots plegats. Perquè "Tu amb qui vas?". No, no, ara no us feu els despistats! No em vingueu amb un "Jo vull que perdi Espanya!!!"... amb quin equip anem, en realitat? És molt dur fotre's a mirar partits i no saber qui vols que guanyi ... apart de que perdi Espanya, clar!

Doncs hi ha poques persones que són capaços de dir-te "Jo vaig amb Holanda ... perquè és la Naranja Mecánica ... passa el peta!" o "Jo vaig amb Jamaica ... perquè sóc discípula d'en Bob ... passa el peta!" o "Jo vaig amb Argentina ... perquè m'agrada com parlen ... esteeee, que rule el peta!" ... arguments que són totalment irrefutables, com veieu. Total que estem a les portes d'un Mundial de Futbol i no sabem amb quin equip anem ...

I ... per què no la Selecció Espanyola? "Nooooo, noooooo". Pobres nanos, si els coneixeu a tots! Si hi ha Puyol, Xavi, Iniesta (Elur, Iniesta, eh?) "Sí, però hi ha el Raúl, ecs ... jo vaig amb Anglaterra ... perquè allà juguen a l'autèntic futbol" ... sí, però hi ha el Beckham ... que aquest sí que fa ràbia! I no em digueu Brasil ... que hi ha Roberto Carlos! Pobres, els de la Selecció Espanyola ... ja els diuen la selecció poca-chicha... perquè és impossible fer-los arribar a quarts. Per cert, aquest any si arribessin (futur hipotètic) a quarts els toca ... tatxan, tatxan ... Brasil! Sí, ja tenen agafat el vol amb RyanAir des que ho van saber ... diuen que els bitllets els sortien més baratus per tornar si els agafaven amb 4 mesos d'antelació.

El que sí que s'està posant molt de moda els darrers anys és fer LA MÚSICA DE LA SELECCIÓ. Des del 98, crec, que s'agafa un grup (o cantant) i fa una mena de cançoneta que representa que és l'Himne de la Selecció (sí, mira, com que l'Estat va sobrat de peles, en comptes de rebaixar impostos ... fem musiquetes ... però què esperem ... si és l'Espanya de la pandereta, nens!!). Al 98, no em feu dir qui era el grup però la cançó es deia "No vuelvas sin ella". Clar, amb una cançó d'aquestes el fracàs estava assegurat. Tu saps la pressió que els poses, pobres criatures meves! gent que passa gana, no els pots apretar així ... que el que menus, què devia cobrar ... 200 milions de peles l'any? És injust, tu. Total que van tornar "sin ella", com era previsible.

Al 2002 i aprofitant el boom d'aquell mític programa que només veuré si m'obliguen molt i molt, com és OT, els grans pensadors que inverteixen els diners van decidir que la cançó la fessin els de tant noble espai. Aquí ja es va introduir una variant: veure com els jugadors feien el capullu amb els cantants! Quines escenes ... tots allà saltant i cantant amb la Vero, el Manu Tenorio, el Bisbal, la Rohja d'Ejpañaaaaaaa, el Bustamantens, ... El títol era "Vivimos la Selección" però clar, que esperàveu, van tenir tant d'èxit com els amiguets d'Eurovisió. Diguem que la seva actuació a Corea va ser "floja y sin ningún tipo de sentimiento". Sí, sí, i va ser tant la semblança que els futbolistes també deien que hi havia hagut "Tooooooongo, tooooooongo". Quin bon perdre! Quina elegància!

I aquest any, perquè són guais, han decidit fer-ne dues. Han fitxat el gran poeta del nostre temps, El Koala, que s'ha currat una mega-cançó que t'hi cagues! Sí, sí, hores i hores per quadrar aquella cançó ... del "Opá, yo viazé un corrá" a "Opá, vamo al Mundiá" (o alguna cosa per l'estil) ... que penses ..."potser ha canviat la música" ... serà que no! És molt més pillada ... clar, ha hagut de quadrar coses i ficar-hi síl·labes amb calçador, el pobre home! Però l'escena definitiva de capullisme es va viure ahir quan a Tele 5-cómo-estás-Fernando? sortien jugadors i entrenador cantant i saltant la 2a canço "A por ellos, oeeee". Trist? Moooolt! L' Aragonés, que té una edat, un no-sé, allà saltant amb el cantant de "La cabra mecánica". És que es veu que una és per anar cap a Alemanya (la del Koala) i l'altra de motivació pels partits ("A por ellos"). Jo en tindria preparada una 3a, per quan tornin, "De vuelta y vuelta" ... que serà com els deixaran tots!
 
post perpetrat per jo mateix ...|


6 Comentaris:


At 1/6/06 12:48, Blogger neus

Saps? a casa meva, al poble ja veuen la Sexta!!! increïble!!!! i sense fer absolutament res!!! encara més increïble!!!!

Jo sempre anava a favor d'Itàlia i em sembla que aquest any també... La meva debilitat per aquest país i pels italians arriba fins a límits insospitables jejeje... hi va el Maldini, no? el Maldini fill és clar :P si hi és els animo, si no hi és m'ho penso. Seria massa fàcil anar a favor de Brasil o sigui que també em quedo amb Argentina... però clar... perquè ho dic tot això si no m'acaban d'agradar els mundials? això de no tenir-hi sel.lecció li treu tot l'encant... mira, que guanyi el que ho faci menys malament i ja s'ho faran!! Jo segons amb qui jugui Apaña! aniré canviant de nacionalitat... és divertit ;P

Petonets!!!

 

At 1/6/06 14:47, Blogger neus

M'ho he pensat millor... vaig amb Suècia!!! Que hi ha el Larsson!!!!!

 

At 1/6/06 15:54, Anonymous Anònim

jo només de veure per la tele els reportatges d'això que han fet.... em fan com uns atacs d'alèrgia que no puc... i és que no puc, eh..!!



Petonets de dijous!! (en capilla)

 

At 1/6/06 16:09, Blogger olimpia

A mi no m'agrada el futbol, així que guanyi el millor i punt. Jo guanyaré el mateix.
Boníssim lo de les cançons.
Petons!

 

At 1/6/06 20:37, Blogger nimue

ains... la meua relació amb el futbol encara no és tan profunda com per a compartir tant de entusiasme però no deixa d'alucinar-me com eres capaç de traure-li partit a les petites coses de cada dia. No vull dir que el Mundial siga una cosa petita eh! en fi, tu ja m'entens, o no.
b7s!

 

At 6/6/06 09:01, Anonymous Anònim

torna, sisplau, els dies es fan llargs sense tu, sense A un pam de la glòria...!!