dilluns, 29 de maig del 2006
Capítol 112. Jehovà llama a su puerta
Un dia qualsevol a casa meva ... bueno, un dia qualsevol que jo hi sigui ... posem dissabte. Una hora qualsevol ... bueno, una hora qualsevol que jo hi sigui ... posem les onze del matí. Sona el timbre de casa. Un moment, sona el timbre de casa? Des que estic al pis no he tingut moltes visites ... mira, som d'aquell tipus de gent que trucada al mòbil i ... "t'espero a baix!" o trucada al porter automàtic i ... "t'espero a baix" ... potser la gent es pensa que no hi ha ascensor ... i això que visc a un segon ... bueno, que em disperso.

Trucada al timbre de casa ... malo! El més probable és que sigui el típic veí de "Volem veure el mundial!" ... una falera per veure el mundial! Que es posin el Plus, home! Total, Espanya no arribarà a quarts (ja no dic que passi de quarts, dic que ni arribarà!). Obro la porta i dues senyores, d'uns cinquanta llargs, seixanta diria jo. Ja les veig amb el seus portafolis i el seu "Despertad" a les mans. "Uiiiiii, anem malament!", ja els avanço. "Hola, buenas tardes somos del Reino de los Testigos de ...". "Sí, sí, és que no m'interessa com molt el tema ...".

Llavors em formulen LA PREGUNTA. Vaig estar donant voltes a la pregunta tot el dia. És que no hi trobo relació entre una cosa i l'altra, tu. Les senyores abans d'acomiadar-se van i em deixen anar "No sabemos si es creyente o no pero ... ¿usted cree que con la fe en Diós se podrían evitar esta ola de robos que recientemente acechan a nuestras casas?". Crec que vaig treure de la meva col·lecció de cares estúpides una de les més estúpides ... o potser cara d'interrogant! "Perdoni ... que m'estan dient?". I me la tornen a repetir per després marxar amb un "Piense en ello, piense, ...". Com en plan "Nosotras tenemos la solución pero no se la vamos a decir!"

Clar, a la que tanco la porta em va quedar una cara com l'ajuda del Microsoft Office: el bitxo aquell en forma de clip, d'Einstein, de bola, d'interrogant, ... bueno tots l'hem vista ... que queda a un cantonet de la pantalla. Eing? Que té a veure Déu amb els robatoris? No sé, potser Déu ha canviat i ara és SuperDéu i es dedica a protegir les cases "pero sólo de los creyentes...". Potser els de Jehovà han muntat una empresa de seguretat privada. Clar, com que jo sóc tonto i em vaig quedar callat no van dir-me res ... però i si arribo a dir alguna cosa m'haguessin saltat "Pues no, Diós no amiguito, pero desde CrediJehová le ofrecemos los mejores descuentos en alarmas y protección del hogar...". Fli-pant! No em sobtaria, eh? "Que la vida se ha puesto mu dura!"

El que més em va saber greu és que com que em van fer aquesta pregunta ... que a més me la van deixar a l'aire. I si penso que no? I si penso que sí? Que faig? Les truco? A on? Busco a les pàgines grogues per la J de Jehovà a veure on és el Jehovà d'emergència? ... bueno doncs m'hagués fet gràcia preguntar-los que tal els va semblar El Código da Vinci ... si me la recomenaven i tal ... però, noi, no em va donar pas temps. Entre la meva cara de tonto i elles que tenien pressa ... potser podria haver demanar "el comodín del portero automático"?

De tota manera i com que Déu és just, diumenge a la tarda va tocar fer un Código da Vinci. Saps aquelles pel·lícules de les que no saps res? Crec que em vaig baixar el tràiler i mira que els trailers d'ara foten pena de veure perquè t'expliquen tota la pelí ... doncs no vaig caçar res. A més tinc el llibre per llegir a casa (Sant Jordi's day) però clar ... no sóc un recòrdman mundial de llegir llibres, jo tampoc. A més, Tom Hanks ... saps aquelles pel·lícules que vas a veure pensant "Aiiii, el pastel de peli que ens empassarem!". Colta, tu, que el cine és car, que ja val 5,50 Lelos! (ara no em vingueu a plorar en plan "Aiii, doncs on jo vaig és més car, no et queixis", que ens coneixem) I sí, sóc català, què passa?

Doncs escolta tu, molt i molt bé. Això sí, és una peli d'aquestes d'estar concentrat. No val a badar. I si tens un dia així "És que avui tinc el dia dispers ..." no hi vagis ... no hi vagis perquè a la primera mitja hora ja t'has perdut! Però si arribes a estar concentrat l'hora i pico ... dues hores ... de pel·lícula ... bingo. És molt bona! Vaja ... a mi em va agradar. A més sots-titolada: els trossos en llatí, en llatí i els trossos en francés, en francés. Allà a la que perdies comba, pillaves! També entenc que als de l'Opus Dei i l'esglèsia no els acabi de ... s'entèn, eh? Perquè allà surt tothom de guapo en avall. Però bueno, és la vida, tu!

Tot i que, per uns moments, pensava que s'havien equivocat i havien sintonitzat A3 enlloc de posar la pel·lícula ... 25 minuts d'anuncis! 25! Val que és una peli que segurament veurà tothom però ho trobo excessiu. Ja vaig parar atenció per veure si n'hi havia algun d'empreses de seguretat de Regnes ... però no vaig veure'n cap ... deuria estar dispers en aquells moments.
 
post perpetrat per jo mateix ...|


7 Comentaris:


At 29/5/06 10:19, Blogger neus

Testimonis de jehovà... uffffffff... em sembla que a casa meva ja no hi van perquè saben que hi ha la iaia jejeje és una fura fent-los fora jeje
Sí sí, jo crec que sí, creure en Jehovà fa que no et robin i que la delinqüència caigui en picat, està comprovadíssim!! Passa que els lladres encara no ho saben, encara no han rebut la visita de les dues velletes... tot arribarà germans i germanes, només cal tenir paciència, amén!

Em fa mandra, molta mandra anar a veure el Código al cine, em vaig empassar el llibre, en dos dies... em va entussiasmar però el final em va decebre molt i molt... a més el Tom Hanks hi grinyola una mica i la nena francesa, altrament coneguda com Amélie, també... no em quadren amb els personatges que vaig imaginar-me... i mira, tot sumat fa que no tingui cap ganes d'anar-la a veure, que tot pot ser que la setmana vinent hi vagi... indecisa? no, torrapipes :P

Petons!! I bon dia!!!

 

At 29/5/06 15:05, Blogger Xavi XS

Que tal Pep??? Feia temps que no em passava per aquí...

Això que dius de les senyores aquestes m'hagués fet gràcia la veritat. Però vaja una anecdota més, i a alguna cosa s'han d'agafar, pe per molt que vulguis i per molt Deu uq esigui qui sigui, hi ha coses difícils de vendre...

El código da Vinci jo la miraré d'anar a veure (amb companyia) aquest dimecres... Jo ja vaig llegir el llibre fa un parell d'anyets i em va agradar, així que espero que la peli m'agradi. I aquest dimecres faré la prova. Jo he llegit el llibre i qui vindrà mb mi no... A veure si la peli és autoexplicativa...

Sobre lo dels subtitols... des de la Passió de Crist i l'arameu clàssic, res ja és el mateix...

Una abraçada

 

At 29/5/06 15:27, Anonymous Anònim

Realment no tinc gens de ganes d'anar al cine a veure el codigo da vinci... el llibre no em va agradar gaire i apart que es car i soc pobre ( XD ) doncs el Tom Hanks no m'acaba de el pes ultimament... L'ultima peli que vaig veure d'ell va ser aquella de la terminal ( que es queda dies atrapat en un aeroport ) i vaig quedar tan tan tan tan decepcionada, que no he tornat a mirar res d'aquet home ^^

petons!

 

At 29/5/06 17:32, Blogger Mrs. Y

Bueno, bueno quin fart de reiure amb el que expliques de lo de les dones dels testigos, que de records que em porta... i que pesades! per mi que les fabriquen i totes surten igual. En quant al Código, no em vaig llegir el llibre, primera: era molt car i segona: perque a la biblioteca no hi havia huevos a agafar-lo, sempre estava en préstec, i vaig dir: "A la mieeerda!", i quan vaig sentir que sortia la peli, em vaig dir bueno pos nemi tu. Ja m'havia llegit algunes crítiques, no gaire bones, tot sigui dit, pero vaig voler comprovar-ho per mi mateixa, i la veritat la teoria que planteja no m'ha sorprés gens. Es podria dir que en general, es d'aquelles pelis que miraries un diumenge a la tarde tediós, es entretinguda, pero no mata.

 

At 29/5/06 19:04, Anonymous Anònim

és veritat que dura quasibé dues hores? per l'amor de Déu... me la baixaré d'internet i així podré fer aturades per anar analitzant la peli de mica en mica...


petonets!


(l'he llegit sencer eh!)

 

At 30/5/06 19:55, Blogger olimpia

Home, la peli no és dolenta, el que passa es que si no t'has llegit el llibre... no t'enteres de res.
Molt bo el teu blog, l'he trobat per casualitat y és molt divertit.
Petons.

 

At 30/5/06 20:25, Blogger nimue

la peli és una patata bullida i el llibre una patata podrida.

Això de la gent que t'arriba a casa... tan útils que són els foradets aquells de les portes que mires i si no t'interessa no obris, que és el que faig jo...