dimecres, 15 de febrer del 2006
Capítol 52. Mals despertars / Despertars dolents
El meu despertador és una ràdio. Bé, siguem Puristes, és una radio despertador. I jo sóc un gran seguidor de la ràdio (allò que "la ràdio fa companyia" i tot això que sabem tots i no sé perquè ho poso si tots ja ho sabem i ... va que em liu). Actualment la meva ràdio de capçalera, la que escolto tot el dia, bàsicament perquè m'entreté, seria RAC1: el Bastè, amb les seves paraules rares com "sibilí", el Clapés, amb el millor de tots, el Joan Espin o el Toni Soler. Però ... sempre hi ha un però ... no puc escoltar des de la meva ràdio despertador RAC1 (és que casa meva està sobre un cementiri indi o alguna cosa així) i això em crea el trauma de quina ràdio escolto per anar a fer nones. La decisió: Catalunya Ràdio, s'ha de fer país, canalla.

Però el meu despertador té el problema que a vegades es mou sola la freqüència ... i quina emisora està al costat de Catalunya Ràdio? La COPE. S'han donat, doncs, els casos que vaig a dormir amb Catalunya Ràdio i em desperti amb el Jiménez Losantos. Ja us ho dic. Et crea un mal rotllo de l'hòstia.

Però avui no. Avui m'he despertat amb Catalunya Ràdio. I ahir vaig anar a domir bé. Vaig arribar tard de la feina, per variar, vaig anar a portar a les meves nenes el seu regal de Sant Valentí (El osito pinza, és un osset, com el nom indica, d'uns 10 centímetres, blanc amb cors vermells o vermell amb cors blancs, trist, lamentable, però un detall. A més la pinza ve que les manetes són una pinça i tal, però només les manetes. I clar, tu ho poses a la nansa d'un calaix, per exemple, i sembla que El osito pinza s'estigui beneficiant a la nansa ... no vull ni imaginar les postures i coses marranes que la Geo podria perpetrar amb tan benhaurat osito) ... al que anàvem, que hem dormit bé i tal.

Però avui quan em desperto sento la falca que fa servir el PP (Partido de Espanya) d'Andalusia contra l'Estatut (que més o menys va així):
- El tiu: "¿Ya sabes que si vamos a vivir a Catalunya nuestros hijos tendrán la obligación de aprender el catalán?"
- La tia: "¿Por qué? ¿El idioma de Espanya no es el espanyol?"
- El tiu: "Gracias a la política del PSOE y bla bla bla bla"

A veure, que consti que jo sóc apolític (sóc dels de la teoria d'un profe meu de Física que deia "La política, tío, todo mierda, macho ... Te piden 10 millones para hacer una carretera, se quedan 5 y la hacen a mitad de precio con lo que sobra ..."), però m'he fotut de mala llet, mira. I com que m'havia d'afaitar, dutxar i totes les històries, m'he posat músiqueta, a veure si em calmava, però va a ser que no. De tota manera, he tingut temps per reflexionar i treure aquestes conclusions:

1. Català! Ostres! Ja deia jo. Mira que fa temps que pensava "Ets a Catalunya, tiu, però això que parles i escrius el 90% del temps no és allò en què parlen a Antena 3 (i la seva "cuenta naranja, ¿ya la tienes, campeón?")". Ara per fí sé en què parlo. Gràcies PP!!
2. "Obligar" a què? A aprendre el català? Però si això no és nou d'ara! Si jo porto tota la vida fent classes en català (les que el professor donés en català, si les donava en castellà ningú deia res). Per què diuen que per culpa de no sé qui ara les classes es fan en català? Si jo les he fet sempre!!!
3. "Obligar"? Pensava que aprendre un idioma era font de riquesa, de cultura. Es traumatitzen per això? I que fan els d'Andalusia del PP quan van a Paris, o a Londres? Parlen en castellà? Ves, ves a França i parla'ls en castellà, ves! A veure què et diuen!
4. La dona ... per què es preocupa? Potser el català és com la Lengua de Mordor, que és una llengua prohibida. Ostres! I Montserrat llavors deu ser el Monte del Destino, on en Frodo Rajoy i Sam Acebes han d'anar a destruir l'Estatut. Sí, i els Nazsguls són els Mossos.
5. Que vol dir amb "Vamos a vivir?". Ei, que per nosaltres no ho feu. Si no cal, en sériu. Us quedeu allà, amb el vostre castellà, aliens a la realitat de la resta del món. Si en el fons hi esteu la mar de bé, tontus.

Ja ho veieu, torna la caspa. "Con un poco de caspa, basta", que deia l'anunci aquell. Clar, llavors ells venen aquí, es queixen per tot i deixen anar "¿Y Franco, qué opina de esto?".
 
post perpetrat per jo mateix ...|


1 Comentaris:


At 16/2/06 21:41, Blogger Xavi XS

"Illo, illo, illo, invocan al Caudillo" Bueno, com veus vam tenir la mateixa idea sobre el tema aquest del anunci... Per cert, no facis cap comentari al meu blog, però ja has vist les reaccions que he tingut... La gent és que ens té una tirria que ho flipes...

I lo millor, com bé dius és lo que diu el tio de "si nos vamos de Andalucía a Catalunya"... Ei, ei, ei que aquí no portem ningú a la força... Si vol li montem tablaos flamencos, li fem passar el Guadalquivir, el que vulguin...

Hostes vingueren que de casa ens tregueren, Pep...

"Azo, azo, azo, Acebes cabronazo"