dimarts, 15 de novembre del 2005
Capítol 12. Syntax Error in line 12
Aquesta setmana toca curs ... curs de la feina, clar. Feia molt i molt de temps que no feia un curs (a no sé on posava Setembre del 2003) i el meu coordinador (una mena de gurú que tenim els de la meva empresa), cansat ja de repetir-me "apunta't a això", "mira't allò", va i m'obliga (mig obliga) a apuntar-me a "Arquitectura J2EE con WSAD" (sí, ja ho sé, us quedeu igual).

Lo bo que tenen els cursos, pensareu, és que t'estalvies d'anar a la feina: vas al curs i cap a casa. "Norrrrllll", que diria aquell, a la meva empresa els cursos es fan: fora de l'horari laboral (posa de 6 a 9 de la tarda), projectant-se sobre una part de l'horari laboral (de 4 a 9), com és el cas, o por el Interné. Clar, què diu la majoria de gent davant la possibilitat d'apuntar-te a un curs? "Que te acuestes!".

En el meu cas el 'drama' resideix en començar a treballar a les 8 del matí, sortir a 3/4 de 4, començar el curs a les 4 i acabar-lo a les 9. Toma ya! I quan sopes, ja no saps si sopes o esmorzes! Ahir, conversant amb el professor (Jalil, es diu) va estar d'acord per plegar un quart d'hora abans perquè així els que som de fora poguéssim arribar a casa abans que comencés la reposició de El Club amb Albert Om. Però al darrer moment va i ens deixa anar "...pero esto quiere decir que cada día plegaremos un cuarto de hora antes!?...", premi pel noi! Clar, perquè els nostres pobles estan a 20 i pico quilòmetres de BCN SEMPRE, no només els dilluns o els dimarts. En fi, sense comentaris ... Sort que m'han donat la bona notícia que el curs acaba el dijous i no el divendres com pensava jo; ole ole, despiporre el divendres!!!

Respecte al curs, diguem que arriba una mica tard per mi. Representa que t'ensenyen, entre d'altres coses, a fer servir una eina ... que ja fa com uns 2 anys i mig que faig servir; és com si al Ferran Adrià ara li ensenyessin a per truita de patates (nyam, nyam!). Però hi ha moltes més coses que no sabia (per no saber, ni sabia què volia dir el títol) i que se suposa que aprendré (o que no oblidaré en un període curt de temps, vull dir). A part, aquest curs t'obre la possibilitat de fer-ne un altre, al desembre, a la setmana de Nadal, al que ja estic apuntat que es diu "Framework amb Struts" (?!, jo tampoc, ho reconec).

La informàtica, com veieu, a l'abast de tots. Com volen que la gent del carrer aprengui de què va el tema? És que ho compliquen moltíssim amb aquests títols enregollats. Com voleu que trobi nòvia? Què li dic? "Hola, guapa, treballo en Eclipse sota SDK 1.4.2"? ... i ja no em torna mai més a parlar! Clar que a la presentació del meu projecte hi havia poca gent! Tu aniries a veure un paio que va passant transparències d'un tema que es diu "Detecció de figures geomètriques per a la interpretació d'organigrames"?

Però on les coses van pitjor és a casa dels informàtics. Com li expliques a la família què estàs fent a la feina? No, mira que jo faig això i allò ... i ells fan com un lleó que vaig portar un cop que vaig anar al Rioleón Safari: movien el cap amunt i avall com fent un "Ahaaa!". Quan acabaves l'explicació, tot cufoi, ells continuen movent el cap però de dreta a esquerra. Resultat? La següent conversa (real, us ho juro!):

- (senyora) "Ai, noia, què tal? el nen, que ja treballa?"
(sí, sí, sempre he estat el nen, jo)
- (ma mare) "Sí, sí, ja era hora que acabés allò que estava estudiant"
(atenció, 2 punts clau:
- "allò que estava estudiant", reconec que assignatures com Sistemes Experts eren una mica esotèriques però tampoc n'hi ha per tant
- "ja era hora", se'm va fer llarg l'estudi, pel que es veu
)
- (senyora) "Ah, molt bé, i de què treballa?"
- (ma mare) "Treballa amb ordinadors"
(així és com es resumeix les hores i hores d'intentar explicar el teu lloc de treball, la gent que t'acompanya, com són els caps, per qui treballes, ...)

[Però la cosa no s'atura aquí...]
- (senyora) "Que bé! Diuen que té molt de futur això!"
(ens trobem davant del tòpic referent a la informàtica més dit a la història recent del món mundial. És com dir-li a una persona que fa anys "Ui, que gran, eh?". Senyora, per favor! La informàtica té futur, però quan arriba el futur? És que ho porto sentint des dels 10 anys això i ja en tinc uns quants més! Que no arriba, el futur?)

[I un cop obert el pot dels tòpics, els deixa anar tots...]
- (senyora) "Ui, doncs deu ser molt intel·ligent, perquè això és difícil! Jo no podria"
(Clar, clar, moooolt intel·ligent)
- (senyora) "El fill de la Paquita també estudiava això. És molt bo aquell nano! Clar, pobre, es passava estudiant nits senceres! Ara està a la NASA!"
(Ui, Ui, que malo, això!!)
- (senyora) "Oh, i això de l'Internet, que esta tant de moda!"
(Moooolt de moda, està, és Agata Ruíz del Web)
- (senyora) "Ja vigila el teu nano amb això dels virus, que no agafi res!?"
(Un cop vaig veure a una noia de Biologia agafant un disquet amb les ungles i xiuxiuejant al professor "Escolti, que crec que té un virus això!")
...

Total, que el resultat és que t'arriba ta mare (o qui sigui) a casa i et comença a dir que tinguis compte amb els virus que no agafis res, que li ha dit a la senyora que treballes a "la Caixa" (¿?) i que ets un dropo perquè el fill de la Paquita dels collons estudiava tot el dia i tu no vas fotre ni brot! Ah, i que facis el favor d'anar a ca la senyora perquè el seu fill s'ha carregat l'ordinador. Si és que a sobre de cornut, pagues el beure!
 
post perpetrat per jo mateix ...|


1 Comentaris:


At 15/11/05 16:24, Blogger Xavi XS

Varies coses... Jo ja fa temps que vaig desistir de dir als pares que feia... Si em pregunten que faig amb el PC tinc dues variants "Coses" o bé "Computando"...

Sobre com descriu la meva mare el que faig és "está en la cosa esa de los ordenadores" Entranyable quan m'ho sento dir...

O quan estic sentat veient alguna plana d'Internet, i em diu "Ya te aclaras con tantos botones"...

O el dia que li vaig intentar explicar com el meu germà m'havia enviat una foto dels meus nebots amb un e-mail... Si li hagués dit que van ser uns nans vermells s'ho hagués cregut o descregut igualment...

Lo dels cursos mira... Ja se sap... El d'Struts ja el vaig fer, i mira està bé, en dos o tres dies ho veus tot, i crec que no és dels de 4 a 9. Crec que era de 4 a 7 o algo així...

Lo de trobar nòvia sent informàtic??? Chungo, si sabes la recepta ja te la diria ja...

I lo d'haver d'arreglar la màquina dels demés és un clàssic. "Oye tengo un 386 con 64 Mb de RAM puedo meterle el Windows XP". I si els dius que no es pensen que els hi estàs prenent el número.