divendres, 11 de novembre del 2005
Capítol 10. Malson abans de Nadal
De tota la vida que m'ha agradat el Nadal. Mira, no sé, és com una festa maca. Sempre han estat les meves vacances preferides (i dic sempre perquè a la feina intento, he dit intento, fer vacances de nen petit: de Nadal a Reis) per davant de lo llaaaaaaaaaaaaaargues i avorrides que eren les vacances d'estiu. Ara, com que intento repartir-me les vacances més o menys a parts iguals, em passa com a les compreses "ni lo noto ni se notan": ara les començo .... ai ai ai .... ara les acabo .... i entre el que hauria d'haver fet i el que acabo fer dista un món.

Respecte al Nadal, cal reconéixer que no a tothom li agrada i la gent s'inventa MIL I UNA EXCUSES per no cel·lebrar-lo: des de lo de la "Festa Consumista" (que tenen raó, però després aquests mateixos si no els cau res per Reis fan morros) a la "Teoria de la depressió" (aquesta és veritat i és un assumpte molt seriós del que no s'ha de fer broma), passant pel ja mític "Jo ... és que no sóc catòlic ... només segueixo la veta de l'altre gent" (... doncs no cel·lebris la festa, tonto, vas a currar i ja està; si pels altres no ho facis pas!). També discrepem en QUAN S'HAN DE DONAR ELS REGALS: si per Nadal ("ui, és una costum ianqui, ecs, quin fàstic, els ianquis", per aquesta regla de 3 ningú hauria de menjar al McDonalds ...) o per Reis ("oh, és molt tradicional i molt nostru, tu", però quan ets peque només tens 1 dia per jugar abans d'anar al cole, el dia 7 de gener, dia oficial de jugar amb els regals de Reis). I tampoc ens posem d'acord en com TRADUIR AL CATALÀ aquelles festes que sempre hem sentit en l'idioma de l'Imperi (de l'Imperi ... Espanyol ... no el Galàctic). Des d'aquest humil blog i amb vocació educativa crec que la traducció correcta és NocheBuena = Vigília de Nadal i NocheVieja = Cap d'Any. Però has de sentir des de la NitBona i NitVella de la Meri (vinga, remateu al Pompeu Fabra, que encara es belluga, l'home!) al NochBuen i NochViej de la Suaresita (és una adaptació lliure, el que fa ella). En l'apartat CURIOSITATS NADALENQUES, tinc un amic que odia el Nadal i que fa uns anys cel·lebrava la Vigília mirant a casa, tranquilament, una pel·lícula d'aquelles que surten homes i dones despullats, movent-se i que ... parlen poc, per entendre'ns.

Dels Nadals de quan jo era petit recordo les anades a BCN per visitar els carrers engalanats amb les llums (a Esparreguera, que per llavors era una mica menys merda de poble del que és ara -sí, nois, anem cap enrera- NI POR ASOMO hi havia guirnaldes als carrers) i a veure l'atracció del Corte Inglés (recordo una mena de Gulliver gegant i tooooooota la Plaça de Catalunya plena de gent per veure com es movia!). Allò sí que eren Nadals, tu, amb prèvies i tot!!! I a la gent la veies com motivada!!! Ara al Corte Inglés la gent només es motiva si venen els guaperes de Pasión de Gavilanes.

Però ja fa uns anys que la modernitat s'ha instal·lat a Esparreguera i ja hi ha llums nadalenques a molts carrers de les zones pija i normal del poble. El primer any recordo que del meu balcó van posar una cosa vermella que era un quadrat i un triangle a sobre. La meva benvolguda Cruj em va fer caure que si ho miraves de lluny era ... un Pare Noel (?!). Però no té mèrit, la Cruj és òptica i aquestes proves les treu de carrer (allò de L'Ull Màgic ella ho resolia amb dos cops de tita). I què tenen els Pares Noels? Que el seu barret és vermell! I què semblava la meva habitació quan entrava la llum del Pare Noel? Un puticlub. Collons! Fins les 12 no apagaven la llum dels carrers! És que només em faltava posar un cartellet amb [Completo, 10.000] (ara he baixat els preus, llavors era jove i necessita els diners, ara ja no sóc jove). I aquell soroll per posar les llums! Que fan menys soroll els de les obres de l'AVE! Però mira, empasses saliva, el fots el coixi sobre el cap i aguantes, que és Nadal, tu!

I cada any posen les llums més aviat. Cony! Deixeu-les tot l'any, home! Dissabte passat, que havia dormit 5 hores i no estava per moltes murgues, aixeco el cap i les veig allà. "Mira, ya las han puesto", em diu la Luisa, la del forn de pà, per quin tinc un carinyu molt especial i mai, mai, mai li gosaria discutir res. "A ver si ponen ya la musiquita ...", "... y nos deprimimos todos", li vaig completar. Home! On aneu a posar-les la primera setmana de novembre? Que a mi m'agrada el Nadal ... però per Nadal! És que sino fa com trist celebrar-ho abans d'hora! Clar que a la gent no li agrada, com que l'esteu allà burxant des de Novembre. "Sinvergüenses!!", que diria ma mare. I després posen la cantarella aquella (ja en parlarem, ja, sobretot la de l'Illa Diagonal que ressona a tota la meva gran empresa) que et posaries a plorar allà mateix ... Veus? Si és que es t'ho fan avorrir, tu!

Sort que el pre-Nadal (que no Prenatal, que no hi ha ningú en estat, que jo sàpiga) té coses bones, com pensar els regals que pots comprar-li a la gent (que no donar-los, que a mi em fa molt de tall). Després comprar-los ja fa més cosa, bàsicament pels que despatxen ("Quiere envoltorio?", "No em donis ni caixa, que li dono la batedora a la tieta sense embolicar ni res ... a tu què et sembla!?") i és quan veus el montant final dels regals quan exclames "Merda de festa consumista!!!".
 
post perpetrat per jo mateix ...|


5 Comentaris:


At 11/11/05 09:22, Anonymous Anònim

U_U el nadal

Ja saps que en penso al respecte, no ha començat i tinc ganes que sigui 8 de gener, tu.

Mort al nadal i a la hipocresia consumista ! ( Això m'ha quedat revolucionari eh ! ^^ xDDD )

 

At 11/11/05 23:06, Anonymous Anònim

Doncs a mi sí que m'agrada el Nadal, i m'agrada el fred, i la neu (quan n'hi ha, recordes l'any passat va nevar força!), i la pluja també m'agrada, i l'ambient (potser hipòcrita, però i què! la gent fingeix ser feliç! i això ja és un principi!) i m'agrada passejar veient tots els llums morint-me de fred i amb una pila de roba per sobre... Aix el Nadal, serà el primer que passi acompanyada (del tot).

 

At 12/11/05 00:20, Blogger Xavi XS

EL Nadal... Pep, o era Angu, O Angus... Bé whatever. Quins temes que tractes, jo esperaré uns dies i també parlaré del Nadal al meu blog...

T'has oblidat d'alguns temes nadalencs que et convido, bueno millor dit t'EXIGEIXO que en parlis un altre dia.

1) Al primer tema li direm en castellà mesetari "come, kabron, come hasta reventar". Ho podries possar en boca d'aquell profe d'educació física que vas tenir. Tema menjars de Nadal.

2) Segon tema, "pareu-vos a escoltar les dolces melódies de les caixes enregistradores de l'FNAC els dies previs a Nadal" Totes sincronitzades totes registrant la compra del mateix puto "codigo da Vinci", del mateix puto CD de l'Alejandro Sanz, del mateix puto DVD de Harry Potter pels nens... Una delícia.

3) Tercer tema, "si, jo vaig sobreviure a una tarda al triangle de les Bermudes, Plaça Catalunya-Portal de l'Angel-Passeig de Gracia, el 5 de gener". Amb fotos entre la marabunta carregada amb bosses i cara de mala hostia, somrient i amb les mans a les butxaques.

4) Quart tema. "Si, ens continuen important una mer** els estupids programes resum de notícies de l'any de diaris i televisions".

5) Cinqué tema. "Si, continuo odiant que la gent em miri com si tingues la grip aviar quan els hi dic que no, que aquest any tampoc m'han donat panera de Nadal".

La única cosa bona del Nadal i les seves festes es veure l'1 de Gener amb una resaca del quinze aquells tius que es tiren des d'un trampolí tope d'alt ambs uns esquis... Des d'aquell poble que té aquell nom tant curt "Garmisch-Panterkirchen Deutschland, Deustchland über alles Alons enfants de la Patrie Borussia Moenchengladbach" lletra amunt o avall. Allò si que fa Nadal.

Espero aquest post ben aviat

 

At 12/11/05 12:25, Anonymous Anònim

Jo sempre recordaré el mal de cap que em feia sentir les notes dels balsos de Viena al concert de cap d'any que els meus pares sempre posaven, amb el volum de la televisió a un nivell considerable, per despertar-nos a mon germà i a mí l'1 de Gener, mentre ells dos prevaraven aquell bé de déu de taula amb els CANALONS que feia la iaia -dels bons, dels del rostit fet expressament 3 dies abans-, i cantaven tots cofois i feliços d'encetar un altre any amb salut i harmonia. Però sobretot recordaré molt més aquell primer cap d'any que NO em va despertar els balsos de l'Strauss perquè sencillament no havia dormit a casa mons pares, sinó a la meva -per aquells llavors encara faltava un mes per a traslladar-m'hi definitivament, però vaig passar d'arribar a casa a les 10 del matí, amb tota la papa,i que a les 11 em diguéssin "nena, amunt!!"-, d'això farà ja 4 anys. Però si he de recordar un cap d'any, malauradament, hi haurà a la meva memòria el què no vam dormir perquè el dia 1 enterravam un tiet. Cap d'any trist.
Molt bon Nadal i feliç any nou per a TOTHOM!!

 

At 14/11/05 08:29, Blogger Pep ... però posa-li Angu, també

Xavi, me les apunto. Aquest era només un lleuger post de l'avançament de les Festes Nadalenques. Si fins i tot hi ha posades les llums del Corte Ingles!!!

A mesura que es vagin acostant les dates ja anirem posant comentaris sobre la "músiqueta entranyable" que ens acompanya aquestes dates.