dimarts, 2 d’octubre del 2007
Capítol 232. Mercès per aquest somni
Val, val, ho sento. Darrerament els dies se m'estan fent curts com els partits aquells del Baa quan jugava bé ... us en recordeu, oi? ... ja, jo tampoc. No, no, i no em vingueu amb collonades de l'estil "Però si vem guanyar 1-4 al camp del Levante ...", perquè vosaltres sabeu que els del Levante són una banda només comparable a La Banda del Bar, aquella que tocava amb en Pep Sala, que mira que eren dolents tots plegats ... Eh, i no em vingueu amb hòsties que el Carles Sabater tampoc era una meravella.

Amb el títol d'avui no pretenc donar a conéixer la possibilitat, que alguns/es ja han apuntat, que em presenti als càstings de la propera edició d'OT. No. No estic pas emulant al Bisbal i el seu "Gracia a la ejcalera po dejarme subí" ... ni tampoc al Bustamante ... bueno, per imitar-lo potser hauria d'agafar a alguna noia i fotre-li un parell de cleques. Simplement això intentarà ser un resum resumit, d'aquells resums que acostumo a fer ... res, un parell de línies mal-comptades, sobre Les Festes de la Mercè.

"Ale, xaval, que si et descuides ... les fas per Santa Llúcia ...". No us manca raó, petits/es lectors/es d'aquest humil espai ... però els que no sou agnòstics, budistes, ortodoxes o simplement ateus, ja sabeu que els sants tenen setmanada ... i que això vol dir que tens una setmana, després del dia en qüestió, per felicitar a algú que hagi fet el seu sant. "Això t'ho treus tu de la màniga ..." ... hombre! A mi m'ho van fer ... i qui m'ho va dir era algú de missa, missa ... no com d'altres que només hi anem per la Missa del Gall.

Les Festes de la Mercè es podrien definir com ... quasi ho veig tot. És com l'acudit aquell de "M'enrotllo amb una tia quasi cada dia!! Quasi m'enrotllo amb una tia els dilluns, quasi m'enrotllo amb una tia els dimarts, ..." Doncs seria si fa no fa això. Si baixes el dissabte a la nit, com nosaltres vem fer ... quasi veiem a Sidonie, quasi veiem a Betagarri, quasi ens quedem fora del metro, quasi veiem als que tocaven al Fòrum, que encara no sé ben bé qui són ... i això que ens hi vem passar unes hores allà ... jo, que no tinc cultura.

I és per les Festes de la Mercè quan veus que la gent és cívica. Prohibit el botellon? I tant, home, ... prohibit veure que la gent fa botellon, deuen voler dir ... perquè si ara, per posar un cas a la polícia li dona per detenir tots els que dissabte feien botellon ... ja us dic jo que Alcatraz s'ha de tornar a obrir ... i fins i tot haguessin posat al Cachuli aquell perquè en fés un parell d'ales més, que sino allò es quedava petit. I sort que estava prohibit pixar al carrer ... que suposo que per festes ho deuen deixar en "Prohibit pixar al carrer sobretot si ho fas als peus d'un poli" ... I la prohibició de fumar al metro queda reduïda a fumar puros al metro.

I és per les Festes de la Mercè quan veus que la gent agafa el transport públic. "Collons! Quin civisme!", pensareu. Clar, si al centre de BCN no s'hi pot arribar. Si vem intentar-ho un servidor i la Muntxi el diumenge al matí i semblava el joc aquell de "Intenta trazar una línea para que nuestros amiguitos puedan llegar a la Catedral sin problemas desde Paseo de Gracia" ... i vem arribar a la conclusió de "Falten dades", com a la majoria de problemes de mates del cole, vaja. Això sí, quan s'ha d'anar en metro, sobretot al Fòrum, companyia no et falta. Crec que la definició més bona és Llauna de sardines. Allau per entrar al metro i allau per sortir-ne. Però la gent bé, eh? Ben borratxos, em refereixo. Imagineu com era l'escena que una parella, d'uns 50 anys, que va aguantar estoicament els càntics del Baa ... és que els del metro eren del Baa, ... els crits, els cigarros, etc ... quan va sortir li van demanar al senyor Metro, que estava a l'andana, de sortir per una altra sortida que no fós on anaven els altres, que tenien vergonya. I el senyor Metro els deia "Circulen, aquí solo se sale por un sitio". Pobres.

I és per les Festes de la Mercè quan veus que la gent gaudeix dels concerts ... bueno, dels que arriba a veure alguna cosa ... perquè com que no hi ha ningú pel carrer ... Nooooo ... com que per la Rambla no hi ha ningú ... Noooooo ... Només dir-vos que quan vem aconseguir arribar al Fòrum ... que continuo dient que no sé qui tocava ... jo crec que hi havia unes 80,000 persones. "I eren bons?" ... home, deurien ser l'hòstia, perquè hi havia molta gent. Jo em vaig entristir una micona ... més que res perquè on èrem, a les grades ... que dius "Estrany que a un concert de 80.000 persones trobis llocs a les grades, oi?" ... just al davant hi havia una mena d'entarimat que no deixava veure qui tocava ... això sí, la música se sentia, eh? Bona? Buenu, jo és que sóc més del Perales.

I és per les Festes de la Mercè quan veus que fan activitats per tothom. I quan veus que un concert mitjanament seriós ... el de Los 40 ... ja, de seriós en té poc, ho sé ... al que no vem assistir, per cert, perquè estàvem sopant ... que comença la tia dels The Corrs, dóna pas a un concert per adolescents, com el de Nena Daconte i finalment acaba amb La Festa dels Súpers, perquè tocava la Fernanda Alonsa, doncs acabes pensant allò de "Vols dir que no anava al revés, això? Jo a l'edat dels de la majoria de la Fernanda Alonsa, ja feia hores que dormia!!!".

I és per les Festes de la Mercè quan veus que si Barcelona t'estressa un dia normal ... no hi vulguis anar per festes que encara és pitjor. "Serà que al teu poble fan moltes activitats per la Festa Major!!!", no gens, però mira, aquest any han portat a Seguridad Social ... potser l'any que ve, si continua la festa-retro, em portaran a Francisco cantant allò de "Latinoooo, tengo el calor de una copa de vinoooo". Li diré a la meva veïna, que és l'alcaldessa, tu!!
 
post perpetrat per jo mateix ...|


8 Comentaris:


At 2/10/07 09:17, Blogger Jo Mateixa

Nen, a veure si tinc un moment i et truco o t'escric al vespre i t'explico les mogudes que hi han, ok?

Cuidat molt, petonasos rei!!!!!

 

At 2/10/07 14:48, Blogger Txell

A mi tampoc m'agrada gens, Cristina! Ecs.. quina atabalamenta!

Pep, havia llegit que portaran a en Francino, i jo ja anava a demanar tanda!

 

At 2/10/07 17:09, Blogger Lluvia

Jo ja he tornat de les festes (9 dies) també....
Ja hi soc tota de una pesa,a l´espai de MSN li queden els dies contats...pq es un desastre!!!
Res, ens llegim en un no res...
Un abrasot enormeeeeeeeeeeeeeeeeeee
ANA

PD: teniu obsesio per els cantants valencians? jajaja Seguridad Social, Francisco...

 

At 4/10/07 01:08, Blogger ♥ La Haine ♥

jajajaaj bestial com tots.... menkanta.. jo ja fa anys k em nego a anarhi per alla!! XDDD
feia mol k no et llegia!!!
petonets

 

At 4/10/07 13:19, Blogger olimpia

Home Pep, no et queixis tant!!! Almenys a Barcelona tenen unes festes en condicions... o més ben dit, teniu moltes festes!!! Jo sempre dic que a les festes locals em d'anar, perquè si no acabaran per desapareixer, per aixó vaig a quasi totes les activitats de la festa major del meu poble... quasi vaig al concert de dijous, quasi vaig al teatre el divendres... el que sí que faig sempre és anar a veure els focs de final de festes. Algo es algo, no?
Molts petons!

 

At 4/10/07 17:22, Blogger Nosotras mismas

Començo a llegir-te... continuaré.

petons

 

At 4/10/07 17:30, Blogger stel

dissabte nit al forum hi havia un gran grup, love of lesbian i hi vaig arribar de pura chamba perquè anar del camp del barça al fòrum en cotxe (que consti que ni el joan ni jo conduiem i el tio que ens va portar es va entestar en anar-hi en cotxe ¬¬) no és gens fàcil, i aparcar menys!!! :S I més entrada la nit hi havia Cassius (chumba chumba del bò, de veres!) i Mendetz, que aquests no ho fan gens malament. Ja et passaré musiqueta :p

Això sí, massa gent, massa "crio suelto" i massa de tot. Però bueno, és el que toca per la mercè pel que sembla...

Un petonet!

 

At 5/10/07 00:00, Anonymous Anònim

Uf, m'agrada venir des de Manresa a passar un dia moooolt de tant en tant a Barcelona, però acabo del tot esgotada! Sobretot per la gent... :(