dilluns, 26 de març del 2007
Capítol 202. Vols dir que és tan petit, el país?
Post dedicat a Lluís Llach, un dels grans, autor de lletres sublims, exquisides, genials, fantàstiques ... i, particularment, un avorrit cantant-les. Moltes gràcies i molta sort, Lluís!!!

Esparreguera, com tothom ja sap o hauria de saber, és una entranyable població del Baix Llobregat Nord. Flanquejada al sud per Abrera (la siudá má hortera) i a l'est per Olesa (merda estesa). Al nord per Collbató (cap rodolí ara per ara) i a l'oest per ... no us sabria dir. Estem situats? No? Val, doncs si a tot això us afegeixo que està aproximadament a uns 30 o 35 minuts de l'Illa Diagonal des de Barcelona anant en direcció a Igualada i Lleida ... la cosa ja queda una miqueta més clara, oi? Val!

El primer any d'universitat ... sí, ara parlarem d'Història Contemporània ... allò que fas amiguets i amiguetes i allò que indagues d'on és cadascú ... "Mira, mira, aquest és de Sant Cugat" i els altres "Ualaaa, de Sant Cugat ... que fort, tio" ... "I mira, mira ... aquesta és de Badia" ... i la resta "Ualaaaa, de Badia ... joder!" allò que tots portàvem una empanamenta bastant important ... no com ara, que la canalla que arriba a la uni no estan empanats però no saben les hores en català ni de conya ... Bueno, doncs això, que gràcies als teus companys de facultat vas descobrint Catalunya poble a poble.

Fins que li va arribar el torn a un servidor ... Després d'un "Ualaaa, a Olesa (sí, un company meu d'institut va anar a la mateixa universitat que jo) fan la Passió, tiu!!! Que fort!!!" em van preguntar "I tu d'on ets?" i jo vaig dir "...d'Esparreguera". I en aquell moment, no em feu dir el perquè, es va fer el silenci, va passar una bola de palla d'aquelles del Far West, i una altra, i una altra ... fins que algú va trencar aquell eixordidor soroll (parlo del soroll del silenci ... com cantaven Simon i Garfunkel ... que per cert ... algú em sap dir si estan vius o no?) amb un "Ahhh i on vius?" i jo "A casa, clar", rebatut amb un "I puges i baixes cada dia?" i jo "Sí, per...?" ... Aleshores el noi, perquè era un noi (aquí hi ha un minipunto para el equipo de las chicas, que estaven callades com a dellonsis ...) va i em salta "Ehh, doncs un dia em baixes tabac ..." ... "Què passa? Que al teu poble no hi ha estancs?", pensant-me que no hi hagués un Kevin Costner que hagués promogut la llei seca del tabac en aquell poble ... "Noo, home, però a tu et surten més baratus, els paquets de tabac!!!" ... Perdó? ... "Coi, Esparreguera no està allà, al costat d'Andorra??". Sí senyor! Entre Andorra i Figueres! No et fot!

Però, lamentablement, aquesta només va ser l'espoleta a tot un seguit d'afirmacions ... que, escolta, quan jo no sé una cosa ... la pregunto! no vaig llençant teories així com així ... que si "...quina sort que teniu platja ... perquè això cau per Tarragona, oi?", que si "... ondima, deu fer temps que vens per aquí, que no se't nota gairebé l'accent de Lleide" (a la gent de Lleida els hi fa una gràcia que els diguin "Mire, és de Lleide!!!" una gràcia) o que sí, i aquest va ser el més fort, "...mmmmm, Catalunya Nord?...". Total, que et trastornen! I cada dia quan agafava el bus per tornar a casa ja esperava que el bus es transformés en una ruleta gegant i apa! a veure per on està Esparreguera avui!!! Què costa mirar un mapa! Senyor!!!

I tot això ho vaig recordar ahir, que a Barcelona feien la manifestació aquella a favor d'una vivenda digna sota el títol "No vas a tener una casa en la puta vida". Sí, que això de ser políticament correcte es veu que ja no es porta ... "Ohhh, és que és veritat!!" ... no si no ho dubto, no, però ... Bueno, és igual. Total, que per la Tele3 feien el reportatge de la mani. Bé. Tot correcte. Fins que al final va i em surt una noia ... una mica alterada ... dient que "Nosaltres estem a favor d'un habitatge digne ... perquè nosaltres ens volem quedar a viure a Barcelona; no volem anar a viure a ... a ... a... a... " ... sabeu les típiques aturades aquelles de quan eres petit i discuties amb algú? allò de "Y yo soy el mejor del mundo" i tu deies "Y yo el mejor de ... de ... de ... de ... del universo conocido"? doncs la noia aquesta volia dir alguna exageració, algun nom de ciutat que estigués a prendre pel sac de Barcelona ... allò que tu estiguessis mirant la tele i diguessis, què coi diguessis? exclamessis! què coi exclamessis? xisclessis amb els ulls arrassats de llàgrimes, fins i tot, "Pobra!! Doneu-li un habitatge digne! Que no veieu que haurà d'anar a viure a l'Illa de Pasqua!!!". Doncs salta la tia i, recuperem la frase, "...no volem anar a viure a ... a ... a... a... a Esparreguera!!!".

Clar, el primer que penses és "I si a la uni et deien la veritat?". Ep, que la gent que arribava a la uni era gent amb cultura, amb estudis, autèntiques rates de biblioteca. I si fos veritat? I si estiguéssim en una mena de satèl·lit itinerant donant voltes a Catalunya ... i curiosament ara Esparreguera estigués a l'alçada d'Ulldecona? La noia tindria raó en queixar-se ... el que passa és que llavors no s'explica com és que continuo trigant els meus 35 minuts en arribar a casa quan surto de la feina!!! Però raó de queixar-se tindria, pobra!!!

Però un cop recobrada la raó pots pensar que estàs dins de Matrix. Que podria ser, eh? Llavors tu ets un programet de nom Angu, que viu a un programa més gran, que seria el Windows Esparreguera ... però res de visualitzar els carrers en 3 dimensions, eh? Sí, sí, que darrerament fins i tot he conegut una Trinity (saludus si algun dia llegissis això) ... no ... però aquesta no vesteix de cuir ... hòstia, si vestís de cuir ... la que es liaria ... O, no sé, que tot no fós un somni, com a Dallas ... "el què seria un somni? ... perquè jo ja m'he perdut...la Trinity en cuir? " aquí sí que més d'un s'hi perdria, creieu-me!

O que realment passi com a la pel·lícula aquella de Por qué le llaman amor cuando quieren decir sexo, que no sigui "Per què li diuen Catalunya si volen dir Barcelona" ... Perquè, no ho digueu, eh? però fora de Barcelona no hi ha res. Sí, és com la teoria aquella que la terra era plana, doncs igual, a la que surts per la Diagonal o la Meridiana o les costes del Garraf ... hi ha un barranc ... sí, i ens veieu cada dia perquè som clons ... no et fot! Centralista!!!

I pensar que es va equivocar? Que volia dir una altra cosa i va dir allò? Allò de los nervios del directo ... Podria ser ... però seria un cas únic, perquè la gent que va darrerament a les manifestacions no s'equivoca mai ... no veu veure a Madrid? Tota aquella gent que es manifestava a favor de no-sé-què!!! No estaven equivocats!!! Fins i tot aquell grupet, ja entranyable, que portaven aquelles banderes de la Falange!!! ... que dius ... serien ronyoses les banderes ... nooooo!!! noves de trinca ... si ja dic jo que enlloc d'informàtic el futur està en fer banderes ... doncs aquells ... Tampoc!!! Aquells? Aquells des que el fill d'un d'ells veu Bola de Drac, perdó Bola de Dragon, van buscant les 7 boles de drac per veure si poden ressucitar aquell gran estadista i pitjor persona, que era en Siscu ... deixeu-los, deixeu-los, que mentre les busquin no estaran pendents d'altres temes. Segur que tomba, oi Lluís?
 
post perpetrat per jo mateix ...|


13 Comentaris:


At 26/3/07 13:34, Anonymous Anònim

Que consti que jo quan em fico amb Esparreguera es per catxondejar i tocar la pera una estoneta, que trobo que es un molt bon poble, amb moltes coses maques com... mmm... com... emmm... sisi... allò...

Va que es broma xD Saps que tinc un amic que es d'Olesa i sempre el pico dient que el dia que tinguin a Olesa un Esparracat ja en parlarem sobre possibles rivalitats... ara per ara no tenen res a fer! muahahaha!

Em va agradar molt tornar-te a veure ahir! Ja vaig veure que vas fer amistat amb la cunyada, ja... Estàs fet tot un personatge!

petttttoooooons!

 

At 26/3/07 14:23, Blogger Mikel

el "segur que tomba" el Lluis se la va menjar , llastima perque hauria estat un gran final!!!

 

At 26/3/07 16:29, Blogger Alepsi

Esparreguera també existeix! No estareu pas agermanats amb Teruel, no? xDDDDD

Quin gran post! M'estic partint... ah! I, per cert, per molt rates de biblioteca que siguin els universitaris... de "descentrats" el món n'és ple... xDDD

 

At 27/3/07 00:26, Anonymous Anònim

A nino, que dir???, doncs que ets la ostia!!!!!!!!!!!!!!

Si et serveix de consol..... de vegades Sant Boi de LLobregat està al costat de Matadepera (Terrassa)i Pineda (La que està al Maresme, al costat de Blanes, Malgrat i Calella de la costa) me la foten a Tarragona.....i es que hi ha gent per tot :-)

 

At 27/3/07 14:18, Anonymous Anònim

Bueno... Esparreguera és un poble fantàstic, amb una gent fantàstica, amb una Passió fantàstica... Sí, sí... tot això, però... (responen-te al post al flog, suposo que ja ho sabràs però per si de cas...) Una a decidit canviar el poble per la seva ciutat natal, a veure que passa... Trobaré a faltar les "risas" que ens fotem quan vens a fer visites a la papereria...
Comencem etapes, canvis i... mudances!
Petons!

 

At 27/3/07 17:24, Blogger Sandra

Ai Angu, el que passa és que quan neixes a Esparreguera de seguides t'adones que hi ha vida fora del poble: hi ha els pobles veïns i fins i tot Barcelona. Però quan neixes a Barcelona, molts cops només ets capaç d'adornar-te que existeixen altres barris a part del teu. I et costa més abandonar les fronteres i sortir ciutat enllà... S'ha de ser comprensiu...

De la mateixa manera, quan vius fora de BCN et fa molt més pal entrar a fer qualsevol cosa que si vius dins sortir.

 

At 28/3/07 17:22, Blogger stel

Pep!!! quanta raó que tens!!!
Jo visc a Lliçà d'Amunt, poble mundialment famós perquè és al costat de "Yiki de Val" com va dir la Campos!
La gent de barcelona no acostuma a saber res de res d'on paren els pobles o ciutats de catalunya (i dic ciutats, perquè uns companys de la uni no sabien on era granollers i això és una ciutat per nombre d'habitants, que no m'ho invento!). I evidentment, tot és moooolt lluny! ¬¬ si costa el mateix creuar Barcelona de punta a punta que anar fins a Esparreguera! xDD
No hi ha dret! Però de fet, ells s'ho perden si no surten del seu món no?
muas!

 

At 28/3/07 19:23, Blogger Metamorfosi

Hola!
Stel, Pep... m'hi sento identificada. Fa temps vaig viure a Rubí (ho sento pels amics que hi vaig fer, però mai m'ha agradat aquesta ciutat... petonets!!!). Mentre hi vivia vaig treballar uns anys a Barcelona: els dos pijos que tenia per companys de feina em deien pastoreta perquè segons ells jo venia cada matí de la muntanya fins a La Ciutat per currar!

D'aquest plat se'n podria dir centralisme condimentat amb forta dosi d'ignorància... XD

Petons!

 

At 28/3/07 21:50, Anonymous Anònim

aiaiiaiaiaiiiiiiiii, per on començar....


fa ja 2... Fa un temps (deixe-m'ho així) naixia una coseta petiteta a Barcelona. La va parir ma mare i porta el meu nom. Va passar el temps i cada cop m'agradava més la meva ciutat, fins que un dia, arriba l'amor a la meva vida i, com que és un liante, em lia a plantejar-me si marxar fora de bcn amb el meu home o quedar-me a bcn sense ell. És que no m'ho vaig ni plantejar, vaig marxar. I tot i que al principi estava molt trista i enyorada, mica a mica em vaig anar fent al poble i el poble a mí (si algú té algo a dir que parli ara o calli per sempre! hihihi), i ara no ho canvio per res!!! És un poble fantàstic i meravellós, de la mida justa, amb una gent estupenda i una gran tradició teatral (de ben petita que m'aPASSIOna -quin gag!!- ), i que flanqueja a l'Oest amb Hostalets de Pierola, Piera, Sant Llorenç d'Hortons i Gelida, i potser una mica per Masquefa (en una àrea prou gran, eh). I és prou a prop de la Gran Capital com per a baixar-hi quan et vingui de gust sense que et faci excessiva mandra.
Em vinc a referir que hi ha vida més enllà de Barcelona, i bona! i que pensin una mica en que anys enrera els nostres avantpassats van haver de marxar de la seva ciutat i fins i tot del seu país per a guanyar-se la vida!!! això sí que era trist...

 

At 30/3/07 00:23, Anonymous Anònim

Hola,Hola, Hola!!!!!
Jo també sóc Esparreguerina, i amb molta 'honrra'. Quan passsen aquestes coses, només cal fer un somriure burleta, i deixar anar un moc suau i irònic, per tal de trencar-los la cintura.
Petons

 

At 30/3/07 00:25, Blogger arsvirtualis

Jo no hi he estat mai, però tinc tan bona orientació com per a saber per on cau, i et diria que és encara més aproximativa que dir entre Andorra i Figueres....

Per cert, he trobat la clau per deixar de ser anònima!
;-)

 

At 30/3/07 11:59, Blogger Candela

Ups, jo soc força ignorant en el tema, prometo estudiar força geografia que mai ha estat el meu fort! Però vaja, sé per on cau tot plegat.

 

At 2/4/07 01:03, Blogger Dani R.

Jo sóc de Mataró i a la uni es pensaven que al Maresme tots sembrem maduixes i collim clavells.

Salut!