dilluns, 15 de maig del 2006
Capítol 106. Poder menjar al terra
Jo abans vivia a una casa. Casa antiga amb soterrani, primera planta, segona i golfes. Un tros de casa! Una casa que va em va veure des que vaig néixer fins que tenia uns 31 anys i picu. Una casa antiga, de lloguer, que es veu que ara no la poden tirar a terra perquè té la façana protegida i no s'hi poden fer pisos (perdó, "ha, ha", que diu el Nelson dels Simpsons). I ara visc a un pis. Fins aquí tot normal.

Resulta que quan ma mare volia netejar casa meva s'hi estava ... uns 2 matins. Un matí pel pis de dalt i un pel pis de baix. El soterrani i les golfes? A veure qui tenia pebrots de dir-li que ho netegés ... bueno, que això són figues d'un altre paner. A més una característica de ma mare és la mania netejadora: tot sempre net i polit. Clar, el canvi es va notar quan moi va haver de netejar aquella casa ... jo m'hi dedicava els dissabtes (que macu és allò de complir la dita de "fer dissabte") ... però els dissabtes sencers, de les 10 del matí a les 6/7 del vespre! I clar, l'Angu aquell dia no estava per moltes monsergues "Oh, és que l'Angu és un soso" ... no et dic pas que no, però en tot cas un soso ... cansat.

Clar, ara al pis netejar és un pim-pam-sin-sacarla. Escombres una miqueta (que més que escombrar sembla que moguis la pols de lloc), treus una miqueta la pols dels mobles, expolses els coixins, passes el motxo, ... en 2 horetes ho tens tot arregladot ... excepte aquest dissabte, que vaig decidir posar ordre a la meva vida i deixar casa meva "como lo xorro del oro, aiii", que diu la Carmen Sevilla (que aquesta no ha tocat un motxo en sa vida ... la que va liar al cuponsito aquesta dona!!! ... jo crec que ho feia expressament ... no és pot ser tan idiota!)

El primer és entrar a l'habitació dels trastos. Tothom té una habitació dels trastos ... és allà on es va acumulant: regals que et fan i que penses "ho deixo aquí i demà els busco un lloc", roba per planxar, sabates per enllustrar, llibres per llegir abans de deixar-los al seu prestatge (per cert Grill, tinc El Codi da Vinci però ... o sóc un sprinter llegint, que ja et dic ara que no, o ja ... pel que queda ... veig la peli), caixes d'electrodomèstics com ara el microones o la làmpada del menjador, ... un caos. Cal posar-hi ordre i tirar el que toqui (vull dir les caixes ... no tiraré El Codi da Vinci, gràcies Muntxi!). A més tirar implica ser ecològic, el cartó al contenidor blau, el plàstic al groc i el "porexpan" (no sé com s'escriu) ... al ... groc? Per cert, que el món és injust, el groc sempre està buit i el blau sempre està a rebentar ... que has de fer l'espectacle de desmuntar caixes allà al mig de tothom ... fàcils de desmuntar, les caixes del microones! ... si no em vaig clavar dues o 3 grapes no me'n vaig clavar cap!

El següent punt és passar l'escombra. Aquí ve quan més que emportar-te la pols sembla que la vagis escampant ... i que no hi hagi una miqueta d'aigua al terra que sino ja l'has cagat que has de passar una vegada i una altra per treure-ho tot. A més, en aquest punt et trobes les mítiques boles de pols. Hi ha diverses teories del perquè de la seva existència: uns diuen que per culpa dels radiadors (i jo me les he trobat enmig del passadís, que allà no n'hi ha), uns altres que perquè deixes una finestra una mica oberta i es fa un remolí estil Twister (home, bé les he d'obrir, no? que sino faria una farum a tigre allò) i els més agosarats que diuen que és efecte dels sofàs i/o llits (clar, per això me les trobo al passadís o a la cuina!). Això darrer m'ho puc creure més perquè a sota el llit hi ha la rave de les boles de pols ... una acumulació ... una cosa! Que passes l'escombra i fins i tot ella s'estressa i es congestiona "Tiu, tiu, que hi ha massa pols!!!"

Un cop tot escombrat, el següent punt es bifurca en: treure la pols, netejar el lavab i fer els vidres interiors (el tema vidres exteriors és per nota ... com a mínim a casa meva). Treure la pols, des que em van dir que existia una baieta ecològica que treu la pols i neteja ... vinga, tu! s'han acabat aquells drapots per treure la pols que l'anaves traspassant d'un lloc a un altre, que els àcars estaven allà "Iuuuupi, tenim un lloc nou per jugar", i el pare àcar "Nens, comporteu-vos i explorem el terreny!!". El tema lavab és apassionant, perquè encara no he aconseguit que quan netejo la banyera no quedi el terra com els aiguamolls de l'Empordà; sempre acabes i sents el xof,xof de les espardenyes! I la neteja dels vidres, amb el Limpia Cristales Bosque Verde que diu que no porta alcohol i fot una olor allò que caus de cul!

I al final, quan ho tens tot net, el clímax de la neteja: el motxo. Carregues, suques, escorres, el passes (com una relació, vaja) i ja està, net com una patena. Clar que també pot ser que et trobis amb lleugers inconvenients en l'ús habitual de tal electrodomèstic (sí, per a mi ho és):
- Posar mes d'un tap de Xampa quan el carregues (sí, jo sóc dels de Xampa) ... et queda el terra que sembla que estiguis fent la Festa de l'Escuma!
- A l'hora d'escorre'l, no cal posar-hi molta força ... no fos cas que se't tombi el cubell i el xop, xop de les espardenyes d'abans el sents per tot el pis
- L'espai que mulles ha d'estar net ... perquè sino ja tens les boletes negres conseqüència de la barreja de les boletes de pols i l'aigua. Horrible! Uns disgustos quan em passa això...

Però finalment aconsegueixes tenir el teu habitacle net, polit, endreçat ... i tot això dura ... el que triga a formar-se la primera bola de pols, 1 dia. I, com diu la Queta, "toooooorna a començar"!
 
post perpetrat per jo mateix ...|


6 Comentaris:


At 15/5/06 10:14, Blogger neus

Abans de res: Bon dia!!!
I seguidament... ai ai... jejeje... m'està entrant el rotllo marequerenyaperquènoesfalafeinabenfeta jajajajajaja... no home no!!!
Només dues cosetes, és que no vulguis pas sapiguer com espavila tenir un gat a casa, que les boles de pols esdevenen boles de pèl, canvia l'escombra per la mopa, fes-me cas, i s'haurà acabat moure la pols de lloc. I xampa????? uf! jo no puc amb els productes per fregar, no em deixen respirar amb normalitat, perquè fan una olor tan forta?
A mi, aquesta setmana em tocarà fer diumenge ;)
Petonet!

 

At 15/5/06 10:44, Anonymous Anònim

*Bon dia, Angu

Servidora ha vistut tota sa vida a a una casa, bastant semblant a la teva. Vaig marxar-ne als vint-i-sis, vaig tornar-hi als trenta, i vaig fotre'n el champ definitivament als trenta tres. Només espero no ressucitar.

Et pots imaginar què difícil és la vida fent de ta mare i a l'hora pencant com autònoma, que foto més hores que un rellotge a vegades. A més, si tens gos, de pèl curt, però gos al cap i a la fi, muda el pèl dos cops l'any. I té la regla uns altres dos, volia que s'assemblés a mi en alguna cosa, ser gossa, vull dir, i és clar, ara toca pringar amb la Mery tot l'any, quan no és per una cosa per l'altra.

I la meva vida era aixins, bonica paraula en plural i deformada, fins que... fins que he contractat una senyora de la neteja. Que em ve els dissabtes. I encantada, eh? però la cosa està en que jo pensava que a partir d'ara a mi ja no em caldria fotre brot. ERROR. A partir que la Patrícia entra a casa, no m'assec ni un segon, ella fa una cosa i jo en faig una altra, i sí, puc farolegar que la casa brilla des de lluny. Però, collons! a quin preu! suma el preu de la Patri més el meu de no parar. Potser que m'ho repensi.

;)

 

At 15/5/06 12:33, Anonymous Anònim

Bé, jo la paraula netejar no m'agrada gaire... Costa dir-ho però si visquessi sola crec que sería el pis mes güarro del mon xDDD Em fa un pal sempre netejar! Però soc una crack fregant plats! Ningú els deixa mes nets q jo! hahaa

au petonets!

 

At 15/5/06 21:35, Anonymous Anònim

Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

 

At 15/5/06 23:40, Blogger su*

Uola xiket!

jo tmb sóc de les del xampa, i això q al començament no m'agradava gens la olor, pro clar, ja havia comprat l'ampolla i no la llençaria tota, no? q jo sóc catalana d'unes quantes generacions!! i a mida d'anar-lo fent servir, pos una servidora s'hi va acostumar fins a trobar-li el gust (o l'olor en aquest cas). i si, sobretot no sobrepassar la mesura dels tres taps! buf, a mi q no m'agrada seguir les normes, he trobat un detergent q ha pogut més q jo, buuuuuuuuf....

vinga, petons i q vagi molt b el dimarts!!!

 

At 15/5/06 23:45, Blogger nimue

aiiiii... m'he vist a mi mateixa netejant el meu piset!! per cert, quan tingues la manera de netejar els vidres exteriors passa'm la recepta, que vaig boja amb el tema!